Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÀr jag tankar ner gratispluggar pÄ kvr sÄ blir det dll-filer? hur öppnar jag dom med cubase?

Och sÄ undrar jag hur jag fÄr mina gitarr-box-pluggar att cynka med cubase, jag kan öppna dom. men jag kan inte fÄ ljuden frÄn dom?

Tack för svar!

Annons
Postat
  JakeEK sa:
NÀr jag tankar ner gratispluggar pÄ kvr sÄ blir det dll-filer? hur öppnar jag dom med cubase?

Och sÄ undrar jag hur jag fÄr mina gitarr-box-pluggar att cynka med cubase, jag kan öppna dom. men jag kan inte fÄ ljuden frÄn dom?

Tack för svar!

Vet inte hur det Àr i Cubase men du ska lÀgga .dll filerna i C:\Program Files\VstPlugins

hur du gör sen Àr upp till mjukvarorna

Postat

eller C:\program files\steinberg\vst plugins dÄ hittar cubase dem nÀr det startar sÄ de kommer med i listan över pluggar eller vst instrument.

Postat
  sixties sa:
eller C:\program files\steinberg\vst plugins dÄ hittar cubase dem nÀr det startar sÄ de kommer med i listan över pluggar eller vst instrument.

Ok, Ă€r inte sĂ„ haj pĂ„ Cubase... 😑

Postat
  Claes sa:
Har man en svensk version av Windows, sĂ„ lĂ€gger man normalt pluggarna i c:\program\steinberg\vstplugins\ (inte "program files", alltsĂ„... 😑 ).

jag har en svensk version av Vista men det stÄr sÄ ÀndÄ :S

Postat

Ok - i sĂ„ fall Ă€r det bra att de efter typ 10 Ă„r eller mer, Ă€ntligen har gjort det enhetligt - för det har alltid hittills varit "program" i de svenska - och "program files" i de engelska. Helidiotiskt, men Ă€ndĂ„... 😑

SjÀlv kör jag XP, sÄ jag har inte kollat sÄ noga pÄ Vista...

Postat (redigerat)
  Claes sa:
Ok - i sĂ„ fall Ă€r det bra att de efter typ 10 Ă„r eller mer, Ă€ntligen har gjort det enhetligt - för det har alltid hittills varit "program" i de svenska - och "program files" i de engelska. Helidiotiskt, men Ă€ndĂ„... 😑

Ne, hela det dÀr MS Àr bara en hög #@?

Om det inte för programvaru-utbudet och priset skulle jag sitta med mac!

Redigerat av djstyler
maart (oregistrerad)
Postat
  Claes sa:

jag kör ocksÄ en svensk version av XP och min erfarenhet Àr att dom flesta programmens default-instÀllning Àr att installera sig i C:\program\ men att en del lÀgger sig i C:\program files\ om man inte Àndrar, vilket lÀtt gör att man fÄr tvÄ program-kataloger.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
  Claes sa:
Har man en svensk version av Windows, sĂ„ lĂ€gger man normalt pluggarna i c:\program\steinberg\vstplugins\ (inte "program files", alltsĂ„... 🙂 ).

TĂ€nkte precis skriva det... 🙂

Postat

Man kan ju egentligen installera sina pluggar vart man vill pÄ hÄrddisken. Bara man vÀljer i Cubase, vart den mappen ligger nÄgonstans. Och det fixar man ju i "Devices->Plug-in Information"

Postat
  Gardinen sa:
Man kan ju egentligen installera sina pluggar vart man vill pÄ hÄrddisken. Bara man vÀljer i Cubase, vart den mappen ligger nÄgonstans. Och det fixar man ju i "Devices->Plug-in Information"

Visst gÄr det - men om man gör sÄ, sÄ fÄr man ett elÀnde den dagen nÄgot kraschar och man mÄste installera om. Det Àr mycket smartare att samla alla pluggar pÄ samma stÀlle om det Àr möjligt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.