Jump to content
Annons

Bättre sent än aldrig...


YogSothoth

Recommended Posts

Hej! Har aldrig blivit av att jag presenterat mig inser jag nu, även om jag hängt här lite till och från i drygt två år. Det är väl så dags då, eftersom jag nu blivit lite mer aktiv på forumet (pga för mycket fritid).

Eftersom jag är en lat jävel (en dygd i programmerarkretsar 😆) saxar jag från min "om mig"-sida:

Hej, Andreas heter jag (efternamnet håller jag för mig själv av paranoia-skäl 😏 ). Jag är 29 år och från Partille utanför Göteborg. Jag har pysslat med musik på ett eller annat sätt sen lågstadiet, men blev biten på allvar i högstadiet när jag och några kompisar startade band. Jag spelade från början trummor, men gick snart över på bas som är mitt huvudinstrument. Jag spelar även mycket gitarr och sjunger när andan faller på.

Det första bandet sprack kort efter gymnasiet, och sen dess har det blivit några olika mer eller mindre seriösa projekt. Nu är jag med i "Max, Murphy & Me" som än så länge är ett replokals/studioprojekt. Vi har planer på en egenproducerad EP inom kort, men den är inte riktigt klar än.

Jag är allätare när det gäller musikstilar, men hårdrock och punk ligger närmast hjärtat. QOTSA är favoritbandet, andra husgudar är Hellacopters, Foo Fighters, Jimi Hendrix, James Jamerson, Led Zeppelin, Black Sabbath mm. Jag är uppväxt med farsans rocksamling, så mycke Chuck Berry, Jerry Lee Lewis, Elvis, Little Richard och annat har det ju blivit också. På högstadiet var det Metallica som gällde, men det blir inte lika ofta längre. Har på senare år upptäckt soul, typ Motown, Sly and the Family Stone och Curtis Mayfield mfl. men jag utforskar fortfarande, det finns ju hur mycket bra som helst...

Jaha, vad skall man säga mer då... Har alltid haft ett stort datorintresse och kör mestadels Linux hemma. Jobbade som IT-tekniker tills ganska nyligen då jag tröttnade och sa upp mig. Jag ska snart ge mig ut på äventyr i Australien, fan vet hur det skall gå 😆. Skall jobba, leta guld, spela in mitt ute i öknen/ödemarken, dyka, surfa och ja, allt annat grymt man kan göra i Australien...

Ps. Jag har en tendens att skriva lite för långa inlägg ibland har jag märkt, säg till om det stör, så ska jag försöka skärpa mig. Men jag lovar inget, det är en nog en personlighetsstörning...

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man tackar för de vänliga orden, det värmer!

Lite hybris i lagom portioner kan väl aldrig skada...

Cthulhu, Nyarlathotep och grabbarna säger hej och skål!

Vi sitter på puben och tar en stänkare. Shub-Niggurath kunde tyvärr inte komma, han är hemma med ongarna...

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...