Jump to content
Annons

Guitar rig 3 tar mycket Cpu-kraft


JockeJ

Recommended Posts

Brukar spela in gitarren med hjälp av guitar rig 3.

Kör Sonar Homestudio 7 och har en Dell-laptop med en Amd Turion 64x2 1.8 ghz dual core och 2gb ram.

Jag märker att guitar rig stjäl mycket cpu-kraft när jag lirar. Det räcker med att jag har skapat ett enda audiotrack med guitar rig å så är båda processorkärnorna å vandrar upp å ner från 10 % till 30 %. Jag tycker detta är ganska mycket.

Finns de flera som upplever samma sak med guitar rig?

Eller är det så att Guitar Rig och Sonar inte riktigt kan hålla sams?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
raso (oregistrerad)

Visst tar det mycket kraft, men jag vill minnas att amplitube tar ännu mer. Dom borde kanske satsa mer på förstärkarsimulatorer i pedaler med MIDI-gränssnitt... som man kan ratta med i efterhand 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst tar det mycket kraft, men jag vill minnas att amplitube tar ännu mer. Dom borde kanske satsa mer på förstärkarsimulatorer i pedaler med MIDI-gränssnitt... som man kan ratta med i efterhand 🙂

Kanske vore nåt. Eller så spela in med tex en pod så man slipper ratta i evigheter efteråt. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Frys du gitarrspåret och spara cpu på så vis.

Mitt andra tips är att spela in pluggen.

I mitt förnämliga program Tracktion kan jag köra ned gitarren till ett nytt spår med pluggens ljud och samtidigt behålla originalen tracket, bara muta det och processorkraften kommer tillbaka och kan göra nytta på andra spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...