Jump to content
Annons

Ljudkort till truminspelning?

Recommended Posts

MauritzP (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Jag håller på att planera lite grejjer till min kommande hemmastudio.

Jag har bestämt mig för att köpa nya Macbook pro 17" när den kommer ut (om ni vill se vad den har för prestanda, kolla in länken http://store.apple.com/us/configure/MB604LL/A?mco=MzA3MTE3NA )

Jag skall ha studion till att spela in trummor, och kommer behöva minst 11 inputs (2 kick, 2 virvel, 1 hihat, 4 pukor, 2 överhäng.)

Vad skall jag köpa för ljudkort tycker ni? Kommer väl behöva nåt med ADAT?

Mvh Mauritz!

Annons
Postat

Ingen Firewire vad jag kan se. (Än så länge är Firewire vanligast på externa ljudkort. Exempel RME Fireface).

Ingen plats för expansionskort heller ?? Då kan man inte lägga till firewire. Det finns också en del inbyggda kort som skulle fungera (exempe RME Digiface och externa ljudkort).

USB2 blir det väl på ljudkortet då. Inte så många att välja på. Motu har nog nåt med USB.

Har du en budget avsatt. Glöm inte att det går åt ett gäng mickar, stativ/hållare och sladdar.

// Gunnar

Postat
Ingen Firewire vad jag kan se. (Än så länge är Firewire vanligast på externa ljudkort. Exempel RME Fireface).

Ingen plats för expansionskort heller ?? Då kan man inte lägga till firewire. Det finns också en del inbyggda kort som skulle fungera (exempe RME Digiface och externa ljudkort).

USB2 blir det väl på ljudkortet då. Inte så många att välja på. Motu har nog nåt med USB.

Har du en budget avsatt. Glöm inte att det går åt ett gäng mickar, stativ/hållare och sladdar.

// Gunnar

MacBook Pro har både FW800 och en Expresscard-plats.

MauritzP (oregistrerad)
Postat

// Gunnar

Jo den har FW800

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.