Jump to content
Annons

Vilket firewirekort (PCI) funkar bäst?


mussemajje

Recommended Posts

Köpte för jul ett ljudkort till jobbet, Echo Firewire 12. Upptäckte sedana att datorn inte hade firewirekort i sig. I samband med detta blev det investeringsstopp. 🙂 Nu är det nytt budgetår 😄 och dags att köpa in ett firewirekort men jag fick en varning av en spelkompis som läser musikproduktion att firewirekorten är olika bra och min fråga är därför:

Vilket firewirekort rekommenderar du?

Datorn är en PC, Pentium 4. Ljudkortet är som sagt Echo Firewire12. Vi ska köra Cubase 4.

Tack på förhand

/mussemajje

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Köpte för jul ett ljudkort till jobbet, Echo Firewire 12. Upptäckte sedana att datorn inte hade firewirekort i sig. I samband med detta blev det investeringsstopp. 🙂 Nu är det nytt budgetår 😄 och dags att köpa in ett firewirekort men jag fick en varning av en spelkompis som läser musikproduktion att firewirekorten är olika bra och min fråga är därför:

Vilket firewirekort rekommenderar du?

Datorn är en PC, Pentium 4. Ljudkortet är som sagt Echo Firewire12. Vi ska köra Cubase 4.

Tack på förhand

/mussemajje

Gäller det bärbar eller laptop? I vilket fall ska du se till att skaffa ett firewirekort från TI (Texas Instruments) för att vara på den "säkra" sidan (inget är säkert vad det gäller firewire). Belkin gör bra saker, men även Frost och RME (dock väldigt dyra)

Jag har ett belkin firewire expresscard liggande om du är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte för jul ett ljudkort till jobbet, Echo Firewire 12. Upptäckte sedana att datorn inte hade firewirekort i sig. I samband med detta blev det investeringsstopp. 🙂 Nu är det nytt budgetår 😄 och dags att köpa in ett firewirekort men jag fick en varning av en spelkompis som läser musikproduktion att firewirekorten är olika bra och min fråga är därför:

Vilket firewirekort rekommenderar du?

Datorn är en PC, Pentium 4. Ljudkortet är som sagt Echo Firewire12. Vi ska köra Cubase 4.

Tack på förhand

/mussemajje

Gäller det bärbar eller laptop? I vilket fall ska du se till att skaffa ett firewirekort från TI (Texas Instruments) för att vara på den "säkra" sidan (inget är säkert vad det gäller firewire). Belkin gör bra saker, men även Frost och RME (dock väldigt dyra)

Jag har ett belkin firewire expresscard liggande om du är intresserad.

Det gäller stationär PC.

Kopplingen är 1394a Firewire. Då jag är ny på det här undrar jag om det innebär 400 mb/s och om det är utslutet med ett kort som kan köra 800 mb/s?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...