Daniel H Postat 30 december 2008 Postat 30 december 2008 Är det någon som provat Pianissimo Virtual Grand Piano? Jag laddade ner det här om dagen och tycker det verkar bra. Men är inte så bra på pianoljud vore roligt å höra vad andra tycker om det. Om jag ska köpa det efter att min 14 dagars testperiod går ut eller om man ska satsa på något annat. http://www.acoustica.com/pianissimo/index.htm
equality Postat 30 december 2008 Postat 30 december 2008 För mycket Sovjetiskt gymnastiksalsreverb på den demo jag lyssnade på. Skulle behövas fler ljudexempel. Svårt att tro att ett piano på enbart 250 MB sampling skullle vara tillfyllest. Trenden går ju mot rena monstersamplingarna som t ex QL:s pianon som ligger på 40 - 90 GB per flygel men priserna blir ju därefter.
Daniel H Postat 30 december 2008 Trådstartare Postat 30 december 2008 Man får ju bara ett piano i pluggen, vilket kan vara en nackdel.
equality Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Jag tycker inte det verkar förtroendeingivande om man smetar ned den enda ljudexemplet på sidan med ett jobbigt reverb som får det att låta Naxos lång väg. Demon säger kanske betydligt mer? Det viktiga är att jämföra, jämföra i så bra ljudkvalitet som möjligt, helst i lossless.
Liquid_6 Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Tycker inte den lät speciellt bra alls,lyssna då hellre på pianoteqs liknande piano plugg då den enligt mig håller högre kvalitet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.