Bluemoon Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Hur gör ni andra när ni vill editera era spår på ett smidigt sätt i Sonar? Vilka andra program använder ni er av som inte krånglar till allt. Det jag vill göra är att editera många sångspår i varje projekt. Ofta 30 kanaler.
drloop (oregistrerad) Postat 23 december 2008 Postat 23 december 2008 Sonar går väl fint att editera spåren i eller? Sonar funkar som dom flesta DAWs. Har tittat på Sonar när jag skulle byta DAW för några år sedan och jag tyckte Sonar var riktigt nice med V-Vocal som fanns i det stora paketet. Grymt bra för sång tyckte jag då. På min önskelista står Melodyne för att redigera diverse audiospår, Melodyne funkar på ett liknande sätt som V-Vocal fast lite vassare. Annars så tycker jag för ren audioredigering att Pro Tools och Tracktion står i en klass för sig. Snabbt och enkelt i båda. Pro Tools vinner med Beat Detective och Elastic audio som vinnande koncept.
Bluemoon Postat 23 december 2008 Trådstartare Postat 23 december 2008 Sonar går väl fint att editera spåren i eller? Sonar funkar som dom flesta DAWs. Har tittat på Sonar när jag skulle byta DAW för några år sedan och jag tyckte Sonar var riktigt nice med V-Vocal som fanns i det stora paketet. Grymt bra för sång tyckte jag då. På min önskelista står Melodyne för att redigera diverse audiospår, Melodyne funkar på ett liknande sätt som V-Vocal fast lite vassare. Annars så tycker jag för ren audioredigering att Pro Tools och Tracktion står i en klass för sig. Snabbt och enkelt i båda. Pro Tools vinner med Beat Detective och Elastic audio som vinnande koncept. Funkade bra i Sonar LE, men som jag nämnt i tidigare tråd så har jag problem med att sänka (använda gainfunktionen) i bouncade spår då det delar på sig. Den sänkta delen förflyttar sig från ordet. Detta måste hänga ihop med den nya "grejen" att när man bouncar så ersätts allt mellanrum med silence. Så var det inte i Sonar LE, därför kunde man sänka och ha sig i boucade spår i det gammla Sonar LE. (på den fronten var "det bättre förr".) Kollade in V-Vocal igår, men där verkar man bara kunna korrigera toner?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.