Jump to content
Annons

Spara effektinställningar?


Steve-o

Recommended Posts

Tja!

Säkert en dum fråga men kan man som titeln framgår spara effektinställningar?

Jag har fått till ett riktigt bra bra sound med inställningar på mina vocals,

Compressor, EQ, limiter, reverb + lite delay.

Det skulle jag vilja plocka in på fler av mina låtskisser. Det känns lite medeltid

om man måste anteckna ner inställningar på ett papper och sedan börja om

med att lägga in dom inställningarna in nästa projekt.

Hoppas jag varit tydlig i min fråga.

Steffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Tja!

Säkert en dum fråga men kan man som titeln framgår spara effektinställningar?

Jag har fått till ett riktigt bra bra sound med inställningar på mina vocals,

Compressor, EQ, limiter, reverb + lite delay.

Det skulle jag vilja plocka in på fler av mina låtskisser. Det känns lite medeltid

om man måste anteckna ner inställningar på ett papper och sedan börja om

med att lägga in dom inställningarna in nästa projekt.

Hoppas jag varit tydlig i min fråga.

Steffe

Jag förmodar det finns en manual till SE3? Läs den i såna fall och du får svaret på frågan och kan säkert upptäcka annat med som du inte lärt dig än.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Eh.. Det här är ett forum. Tycker man har rätt att ställa hur "dumma" frågor som helst.

Det är väl upp till var och en om man vill svara eller inte?

Ja och jag svarade och du svarade. Dumma frågor? Alltså det är skillnad på ställa dumma frågor och vara lat. Manual finns där av en anledning. Det är det minsta man kan begära är att folk åtminstone kollar den först. Hittar man inte är det bara ställa fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry att jag ställde till det med denna frågan 🙂 . Jag var på jobbet och hade inte tillgång till programmet.

Har kollat detta någon gång tidigare utan att hitta det. Nu har jag iaf kollat upp det, och givetvis går

det att spara sina effekter för att lätt lägga till dom på vilket projekt som helst 🙂 !

Tacksam för svaren, och det är klart att man kollar manualen eller liknade (typ om det finns andra trådar med samma ämne)

innan man tjötar på med ny tråd. Jag är inte lat, bara frågvis............

Tack alla 😎 !

Link to comment
Dela på andra sajter

manualer i all ära.. men som sagt.. forum är TILL för att FRÅGAS i. har man problem med folk som frågar behöver man inte ens öppna en tråd med frågor i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte lat, bara frågvis............

Tack alla 🙂 !

Du kan ju som du konstaterat i manualen spara kors och tvärs för att uttrycka det enkelt. På effektnivå, eqnivå, mixerchannelnivå, template. Jag tycker du ska ge dig en liten men rejäl julklapp och åtminstone ta steget upp till Essential alternativt Studio- Bara för steget till Essential och några hundralappar så sitter du sitter på nya trackpresets (du hajjar 🙂 ), VST Sound, Freeze, den nya sample editorn, audiowarp, vst3-pluggar, drag/drop på inserts, instrumenttracks och lite annat smått och gott. Snyggare gränssnitt och ett helt annat flöde!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
manualer i all ära.. men som sagt.. forum är TILL för att FRÅGAS i. har man problem med folk som frågar behöver man inte ens öppna en tråd med frågor i.

Nej detsamma gäller väl dig då. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte lat, bara frågvis............

Tack alla 😉 !

Du kan ju som du konstaterat i manualen spara kors och tvärs för att uttrycka det enkelt. På effektnivå, eqnivå, mixerchannelnivå, template. Jag tycker du ska ge dig en liten men rejäl julklapp och åtminstone ta steget upp till Essential alternativt Studio- Bara för steget till Essential och några hundralappar så sitter du sitter på nya trackpresets (du hajjar 😉 ), VST Sound, Freeze, den nya sample editorn, audiowarp, vst3-pluggar, drag/drop på inserts, instrumenttracks och lite annat smått och gott. Snyggare gränssnitt och ett helt annat flöde!

Gott, skall kolla! Hoppas det är "några" hundralappar och inte några tusenlappar. Återkommer om jag uppgraderar, har ju

kört SE3 ett tag så en uppgradering skulle förstås sitta finfint!

Tack igen (inga sura miner mer!!!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh.. Det här är ett forum. Tycker man har rätt att ställa hur "dumma" frågor som helst.

Det är väl upp till var och en om man vill svara eller inte?

Ja och jag svarade och du svarade. Dumma frågor? Alltså det är skillnad på ställa dumma frågor och vara lat. Manual finns där av en anledning. Det är det minsta man kan begära är att folk åtminstone kollar den först. Hittar man inte är det bara ställa fråga.

Men tänk om jag är efterbliven och inte kan läsa manualer då?

Är det okej med dig då, om jag frågar dumma frågor på ett forum på internet och hoppas att någon snäll människa ska hjälpa mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...