the_Voice Postat 29 november 2008 Postat 29 november 2008 Hej, jag behöver lite hjĂ€lp! HĂ€r sitter man pĂ„ en fest och diskuterar inspelning och sĂ„ glömmer man av vad grejerna heter. Vad kallas grunkan som man kopplar in mellan en stĂ€rkare och gitarren för att sĂ€nka utljudet pĂ„ förstĂ€rkaren. För att stĂ€rkaren ska lĂ„ta riktigt bra mĂ„ste den fĂ„ jobba ordentligt och dĂ„ mĂ„ste man ju krĂ€ma pĂ„ ordentligt men i alla lĂ€gen passar det sig inte. DĂ„ kan man koppla in den hĂ€r grejen som sĂ€nker volymen utan att pĂ„verka soundet nĂ€mnvĂ€rt. FrĂ„gan lyder, FRĂ GAN LYDER: hur mĂ„nga bult...nĂ€..vad kallas apparaten? đ // Jocke
Claes Holmerup Postat 29 november 2008 Postat 29 november 2008 Du tÀnker nog snarare pÄ en sak som kopplas mellan slutsteget och högtalaren, för att slutsteget ska kunna köra fullt utan att man blir döv...? En attenuator Àr det du Àr ute efter i sÄ fall. Exempel Àr Scholtz Power Soak och THD Hot Plate, som Àr de jag kommer pÄ sÄ hÀr pÄ rak arm.
the_Voice Postat 29 november 2008 TrĂ„dstartare Postat 29 november 2008 THD Hot Plate var precis vad jag var ute efter. đ Tack för hjĂ€lpen Claes
raso (oregistrerad) Postat 29 november 2008 Postat 29 november 2008 frĂ„gan lyder, FRĂ GAN LYDER, hur mĂ„nga bultar finns det i ölandsbron? Nilecity Ă€r riktigt kul đ
Riffraff Postat 29 november 2008 Postat 29 november 2008 frĂ„gan lyder, FRĂ GAN LYDER, hur mĂ„nga bultar finns det i ölandsbron? Nilecity Ă€r riktigt kul đ den Ă€r klockren đ
Analogfreak (oregistrerad) Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 GjutjÀrn mÄlar man med grundfÀrg för annars börjar det "atsor".
therocker Postat 5 december 2008 Postat 5 december 2008 GjutjĂ€rn mĂ„lar man med grundfĂ€rg för annars börjar det "atsor". Veiron i ottan? đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.