Jump to content
Annons

CME U-KEY


clabbe

Recommended Posts

Hej, behöver ett enkelt MIDIklaviatur som man kan ladda in egna ljud på också, hittade CME U-KEY, midiklaviatur med inbyggda högtalare

utifall man vill prova lite saker när man är i farten istället för att hålla på och starta massa program på datorn.

Då är min fråga, går det att ladda in eget ljud i denna? Tex låt oss säga att jag har ett eget pianoljud eller ljud från en saz (ser ur såhär)?

Tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nej. Du får nöja dig med de ljuden som finns i.

Ljudchippet som sitter i är ett sådant som sitter i mobiltelefoner, så det är ju minst sagt lite cheesy ljud i den. 🙂 Men det duger helt klart att plinka fram idéer med.

okej, får väl som du ska plinka fram idéer och sedan koppla till datorn om det är något spec ljud jag bara måste ha:) tack för det snabba svaret

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag ändå är här.. finns det någon billig, inte alltför avancerad synth/keyboard (skillnad)? där jag kan lägga in eget ljud som spelas när jag trycker på tangenterna? som dessutom går att koppla till en dator som midi utifall man vill då.

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag ändå är här.. finns det någon billig, inte alltför avancerad synth/keyboard (skillnad)? där jag kan lägga in eget ljud som spelas när jag trycker på tangenterna? som dessutom går att koppla till en dator som midi utifall man vill då.

Inte billig, men jag säger bara: Nord Electro 3!

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag ändå är här.. finns det någon billig, inte alltför avancerad synth/keyboard (skillnad)? där jag kan lägga in eget ljud som spelas när jag trycker på tangenterna? som dessutom går att koppla till en dator som midi utifall man vill då.

Inte billig, men jag säger bara: Nord Electro 3!

den var nog lite för dyr med tanke på dess syfte jag ska ha det till 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag ändå är här.. finns det någon billig, inte alltför avancerad synth/keyboard (skillnad)? där jag kan lägga in eget ljud som spelas när jag trycker på tangenterna? som dessutom går att koppla till en dator som midi utifall man vill då.

Inte billig, men jag säger bara: Nord Electro 3!

den var nog lite för dyr med tanke på dess syfte jag ska ha det till 😄

kan jag inte lägga in egna ljud i tex denna:

http://www.musikshopen.com/casio-2000-inkl...ath=140_951_445

eller denna

http://www.halmenmusik.se/?pid=195861

Link to comment
Dela på andra sajter

kan jag inte lägga in egna ljud i tex denna:

http://www.musikshopen.com/casio-2000-inkl...ath=140_951_445

Det tycks ju finnas en funktion att spela in ljud. Men bara max en sekund och går det att spara inspelningen? Inspelningsfunktionen på denna modell låter mest som en gimmick tyvärr. I alla fall vad man kan utläsa ur specen på webbsidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...