Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på folket!

Jag har ett problem som jag har försökt lösa i två veckor.

jag skaffade rätt nyligen ett Motu 828 mk2 FW som jag har till mitt Logic 8.

nu är det så att logic hittar bara signal från de två främre ingångarna på kortet.

cuemix på datorn hittar signal från de främre ingångarna och de bakre teleingångarna, så ljudkortet kan det ju inte fela på.

jag ställer in rätt ingångar på respektive kanal också, men fortfarande är det bara de två främre ingångarna det visas ngn signal på.

är det någon nybörjargrej jag totalt har missat ställa in i Logic eller vad är det frågan om?

jag har kollat på diverse forum men inte hittat någon med samma problem, så jag har ju svårt att tro att det är någon bugg.

nån smart person som kan tänka sig veta vad det är som är fel?

Tack och hej!

Annons
Postat

Kan det vara så enkelt att du inte valt rätt ljudkort i logic alternativt systeminställningar? Iställningarna i Logic hittar du under preferences/audio

Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

828 mkII är lite mystiskt eftersom ingångarna poppar upp ologiskt i Logic (hehe).

ingång 1-2 är de två preampsen på fronten, ingång 3-10 är ingång 1-8 på motuts baksida. Sedan minns jag inte om S/Pdif är ingång 11-12 eller om det är 13-14, 13-14 tror jag är en summering av allt som datorn spelar upp. Sedan poppar adatingångarna upp på 15-22. Det kanske är något av det som förvirrar dig?

Som sagt, jag minns inte exakt hur det är, det var längesen jag jobbade med det och det är förvånansvärt ologiskt.

Redigerat av Elof
Postat
828 mkII är lite mystiskt eftersom ingångarna poppar upp ologiskt i Logic (hehe).

ingång 1-2 är de två preampsen på fronten, ingång 3-10 är ingång 1-8 på motuts baksida. Sedan minns jag inte om S/Pdif är ingång 11-12 eller om det är 13-14, 13-14 tror jag är en summering av allt som datorn spelar upp. Sedan poppar adatingångarna upp på 15-22. Det kanske är något av det som förvirrar dig?

Som sagt, jag minns inte exakt hur det är, det var längesen jag jobbade med det och det är förvånansvärt ologiskt.

Det är tamigfan inte sant! Det funkar ju faktiskt! I två veckors tid har jag inte ens tänkt tanken att ens försöka byta kablarna på ingångarna.

Ett grymt tack ska du ha, men det är nästan så att man funderar på ifall man är rätt person för den här utrustningen.

Men ibland behöver en trött hjärna hjälp!

Tack igen!

Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det är tamigfan inte sant! Det funkar ju faktiskt! I två veckors tid har jag inte ens tänkt tanken att ens försöka byta kablarna på ingångarna.

Ett grymt tack ska du ha, men det är nästan så att man funderar på ifall man är rätt person för den här utrustningen.

Men ibland behöver en trött hjärna hjälp!

Tack igen!

Jag kom på en till sak som kanske skulle hjälpa dig också. Beroende på vad som du döpt kanalerna till i Motuts egna kontrollpanel (Motu fw console, eller vad det nu heter) så kan du ställa in i Logic att den ska visa de namnen istället för bara "input 1-2" osv. Det gör du under Options->Audio->I/O Labels, där kan du kolla vad det står i spalten "Provided by Driver"...

mvh /E

Redigerat av Elof

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.