Jump to content
Annons

RME Fireface 400 ASIO + Winamp samtidigt?


Oak

Recommended Posts

Funderar på att skaffa ett Fireface 400 och undrar då helt enkelt:

Går det att ha ett ASIO-program (typ Sonar) igång och samtidigt spela musik i WinAmp (eller överhuvudtaget köra windows-ljud)? Detta går utmärkt på det M-Audio 2496 jag har just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
i inställningarna för winamp kan man byta rutiner om det skulle krocka med något.

vet inte hur det funkar med fireface men det borde aldrig vara något problem tycker jag

Jag hade nog tänkt mig ett svar från nån som provat...

Läste på ett forum att man t.ex. kan dela upp så att ett ASIO-program kör kanal 1/2 och ett annat kör 3/4, och det skall fungera. Men jag vill ha outputen på samma utgångar, då jag vill köra mina monitorer både till daw och musikprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
i inställningarna för winamp kan man byta rutiner om det skulle krocka med något.

vet inte hur det funkar med fireface men det borde aldrig vara något problem tycker jag

Jag hade nog tänkt mig ett svar från nån som provat...

Precis... och inte bara en massa gissningar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudkort som ljudkort tycker jag. Jag har till och med kört min PodXT som ljudkort för spel. Kör med att firewireljudkort (Maudio 410) och det går bra till allt. Borde inte vara ngn skillnad mot ett annat ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...