Jump to content
Annons

Elektro+(hård)rock+ orientalisk+klassisk...:)


hobbex2004

vad gillar du låten skala 1-5?  

6 röster

  1. 1. vad gillar du låten skala 1-5?

    • 1 Blä. & yuck
      1
    • 2 Sisådär
      2
    • 3 Cool
      1
    • 4 Rätt bra
      0
    • 5 WOW!! Asbra!
      0


Recommended Posts

Tja..

Postade för lääänge sedan en liten kort demoversion av en låt som de flesta av er gillade och ville höra mer utav.

Här kommer en lite längre version. Den är dock inte färdig ännu.

Vad tycker ni?? ge oss lite idéer och förslag på förbättringar. Konstruktiv kritik är den bästa kritiken. Vi är inte känsliga och blir inte ledsna .. so hit us with your best shot!🙂

* LÅTNAMN: Double You

* ARTIST/GRUPP: DEC

* GENRE: Elektrock (elektro + rock)

* LÅTLÄNGD:

* KOMPOSITÖR: Hobbe & NimaKhak = DEC

* PRODUCENT: Hobbe & Nim

* EV. MEDVERKANDE: Linnea Blomquist

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3-160kbps

* STORLEK:5,14MB

* STATUS: Ej färdigt ännu

* LÅTLÄNK: DEC - Double you (introducing)

OBS! Efter ungefär en minut är det ett litet hack i låten. Kommer att fixa detta till nästa version. Orkar inte nu, vill sova..🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gillar det här. Skönt liksom... 🙂 Till en början.

Sen kommer det nån sorts sång som inte passar in och inte heller låter bra. Samma gäller för kvinnans halvfalska pip. Vid 02:55 kommer ett gitarrsolo som inte heller hör hit.

Det började lovande, sen spårade det ut rätt rejält. enligt mig.

Mixningen orkar jag inte mig på nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det här. Skönt liksom... 🙂 Till en början.

Sen kommer det nån sorts sång som inte passar in och inte heller låter bra. Samma gäller för kvinnans halvfalska pip. Vid 02:55 kommer ett gitarrsolo som inte heller hör hit.

Det började lovande, sen spårade det ut rätt rejält. enligt mig.

Mixningen orkar jag inte mig på nu.

kan inget annat än hålla med dig på alla punkter... Sången är det som är vår klart sämsta sida... verssången är bara provisoriskt inspelad, o vi är medvetna om att det inte låter bra, därav alla effekter vi försökt dölja den med..🙂

Tjejen kan sjunga, men här fick hon 10 min på sig att öva in låten o sen spelade vi in henne på 10 min... Så där har vi åxå tänkt lägga mer krut sen när det hela är klart.

Ang gitarrsolot, neee, ett "heavymetal" solo med massa tapping kanske inte hör hemma i den här låten, men det är lite det som är grejjen med den här låten. Att bryta mot alla regler, normer och musiktraditioner som finns 🙂

Mixning??? vadå?? visste inte ens att vi hade mixat låten än... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, ingen farao på flaket alls...🙂

Ingen av oss jobbar direkt med musik som huvudsysselsättning. Vi är 2 civilingenjörer i elektronik som råkar ha musik, bärs o brudar som hobby:)

Men om du orkar nu får du jättegärna gå in på hur ljudbilden fungerar. Har postat låtar här förut och lärt mig grymt mkt utav det.. så skriv gärna en rad eller två om vad som är knas just nu.

Vi kommer naturligtvis mixa och mastra sen, men först måste vi spela in sångerna på nytt... Kan vara bra med lite kött på benen...Kött... mums.. fan nu vart jag hungrig.. måste gå o äta.. hej 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...