Jump to content
Annons

problem med rewire till cubase

Recommended Posts

Postat

Tjena!

jag har problem med att köra rewire till cubase, allting knastrar och hackar nĂ€r jag startar lĂ„tarna 😏 kan tĂ€nka mig att det e nĂ„gra instĂ€llningar som behövs göras men jag e inte sĂ„ vass pĂ„ reason sĂ„ jag tĂ€nkte att nĂ„n kanske kunde hjĂ€lpa mig med detta 😆

Annons
Postat

Du mÄste ge mer info Àn sÄ för att nÄgon eventuellt ska ha möjlighet att hjÀlpa dig. BerÀtta t e x vad du har för hÄrdvara och vilka drivrutiner du anvÀnder i cubase.

Postat

anvÀnder audiophile 24/96 och drivrutiner till det, programmen funkar bra var för sig men det e nÀr jag ska köra rewire som det strular

Postat

jag har en pentium 4 2.8ghz 512 ram, ja jag kör asio

Postat

IstÀllet för att berÀtta allt i snuttar, slÀpp loss all info med en gÄng!

Du har en P4 2,8 GHz m 512 Mb RAM och Audiophile 24/96

Du kör Reason (vilken version?), och Cubase (vilken version?)

Du kör ASIO (ljudkortets ASIO eller ASIO MME eller ASIO DirectX?) i Cubase?

Vilken latency (fördröjning) har du stÀllt in i Cubase?

Vad som mer kan vara bra att veta Àr vilken samplingsfrekvens och vilket bitdjup du anvÀnder (i Cubase).

NÀr man kör Rewire Àr det Cubase som styr Reason sÄ du behöver inte göra nÄgra ljudkortinstÀllningar i Reason. Om du dÀremot vill köra Reason enskilt ska du Àven kolla igenom instÀllningarna dÀr.

Postat

jag kör med ljudkortets asio instÀllningar, 44,100 sample rate, har provat med allt frÄn 1,5 millisekund latency till 20, vet inte vad du menar med bitdjup eller hur man stÀller in det

jag anvÀnder cubase sx och reason 2.5

Postat

nÀr jag sÀtter en lÀgre latency sÄ hackar det inte lÀngre men det knastrar fortfarande

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
jag kör med ljudkortets asio instÀllningar, 44,100 sample rate, har provat med allt frÄn 1,5 millisekund latency till 20, vet inte vad du menar med bitdjup eller hur man stÀller in det

jag anvÀnder cubase sx och reason 2.5

Med tanke pÄ att du har sÄ lite minne i burken och kör tvÄ applikationer samtidigt tror jag du fÄr rÀkna med latency uppemot 80 ms för att fÄ det att rulla smÀrtfritt.

Beror förstÄs pÄ hur tunga projekt du kör, hur mycket audio resp vsti:s/ loaden i Reason etc.

Du har förstÄs avslutat alla övriga processer du inte behöver, antivirus -allt sÄnt?

Postat

det e konstigt för det flyter pÄ bÀttre med lÀgre latency typ nÀr jag har en 2 ms, det e inte sÀrskilt tunga projekt jag kör plus att jag har stÀngt av alla andra program, antivirus m.m.

kan det vara atta jag bara har 512mb i minne eller?

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
kan det vara atta jag bara har 512mb i minne eller?

Det tror jag inte, lÄter som om det beror pÄ nÄt annat.

Testat ominstallera dina drivrutiner?

Är det förresten bara vid rewire som det felar, funkar Reason & Cubase bra för sig sjĂ€lva?

Postat

programmen funkar hur bra som helst separat det Àr endast vid rewire som det strular, har inte provat att ominstallera drivrutinerna tror du att det kan hjÀlpa? det e vÀl instÀllningarna i asio som e viktig eller? har inte sÄ bra koll pÄ allt det tekniska.

Postat

Jag kan sÀga att det inte Àr minnet, har kört rewire med reason 2.5 och Cubase SX 1 med en p3 733 mhz och 256mb minne, funkade fint om man inte körde allt för maffiga projekt.

• 3 mĂ„nader senare...
Postat

Har Äxo fÄtt problem nu...

Kör SX2 och Reason 2.5...Startar Host sen slave. DÄ har Host

midi funktion men inte slave...

Detta har fungerat innan men inte nu....

P4 3.2

2Gb Ram

M-Audio Delta 1010LT med Kortets ASIO

Var för sig funkar det klockrent men inte tillsammans

Ska testa installera om dom och se om det löser problemet.. 🙁

Postat

midi har aldrig funkat för mig i reason nÀr jag kör tillsammans med cubase. SjÀlva master->slave funktionen verkar vara instÀlld pÄ att allt ska styras i cubase. Jag som egentligen gör allt i reason och sen bara har sÄng och vissa synthar frÄn korg legacy i cubase Àr det rÀtt irriterande.

SÄ just nu sÄ bygger jag lÄten i reason och sen nÀr det Àr dags för att spela in sÄng sÄ startar jag cubase. Det gÄr dessutom fortare. Men det kÀnns inte som riktigt rÀtt sÀtt att jobba pÄ.

Postat

jag har ocksÄ fÄtt nÄt mysko fel pÄ rewire, reason 2.5 med logic express 7. Det gÄr inte att höra nÄt frÄn reason om man inte kör pÄ play. Inte ens nÀr man letar samplingar Ä sÄnt i browsern. Och i Redrum sÄ hÀnder inget om man trycker pÄ run pÄ sequencern.

Det funkar med cubase sx 1 och för sig sjÀlv.

jag kör med en powrmac G4 mdd med osx 10.3.7.

nÄn som har nÄn aning.

Postat

Ok, Problemet kvarstÄr..

Jag har alltsÄ MIDI pÄ Cubase och VSTiér, men inte i Reason och

modulerna dÀr...FÄr inget ljud pÄ dem varkens i Reason eller Cubase..

Och detta har fungerat innan.

Startar Cubase, sen Reason och nÀr Reason kommer upp

fÄr jag ett felmedelande om att MIDI funktioner har problem..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.