Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har tänkt söka till SAEs Audio Engineering Program / Audio Production Program.

Jag hade hoppats på att någon här har gått programmet och kan tala om lite mer generellt vad som skiljer dem åt.

Är det värt 79 000 :- ? Plus att man måste ordna med boende etc. i Sthlm, då jag just nu bor i Växjö.

Borde man ha några förkunskaper, och vilken nivå ligger utbildningen på? Vore tråkigt att börja där och känna att man inte får ut någonting av det, vilket jag givetvis inte tror det kommer bli.

Sedan hittade jag MusicMaker-kursen från Sensus, är det någon som vet något om dessa?

Vore tacksam för svar! Mvh. Robin

Annons
Postat (redigerat)

Jag har en liten egen filosofi på det hela med utbildning.

Istället för att kosta på 80.000 på en skola plus boende/mat osv. Kan man inte göra något roliga för det. Det finns skolor där man kan få privat/grupp undervisning för en överkommlig summa. Det skulle inte förvåna mig om SAE hade det med. ex orca har undervisning i grupp som man kan gå, 1600 för 7h. Eller om du vill verkligen få ut det mästa så finns det ju enskild utbildning. Jag skulle hällre lägga 50.00 på utrustning och de resterande 50.000 på utbildning med grupp eller om du redan kan en del så ta privat(det är dock ganska dyrt). Plus att då kan man ha en 2h och sedan träna och lära sig mer under tiden man är hemma under de dagar innan man har bokat nästa osv. Tror säkert man kan hitta någon som skulle ta ledig från sitt jobb och bara undervisa en person under två månader och 50.000 svart i handen haha:D. Fatta då skulle man kunna allt efter det:P.

Detta ger dig ju ifo inget på papper osv om du ska söka jobb/vidare, men idag handlar ju så mycket om kontakter mm. Men det är bara som jag tänker.

Finns nog en del som är emot det sättet, eller tycker det är dumt. Men då får det vara så.

Om skolan kostar 80.000 och på det ska du ha mat och boende varje månad i 24 månader. (eller är det bara ett år).

Säg att du klarar av att betala hyran, mat och leva på 6500.

24*6500+80.000=240.000 ca

Det är ju nog å andra sidan mycket roligare att gå i skolan. Man finner nytt folk, nya kontaker osv .

Btw, läs alla klistrade trådar osv. Det står en hel del, även frågor som denna. Du finner nog svar på din fråga.

Redigerat av Gäst
Postat
]Detta ger dig ju ifo inget på papper osv om du ska söka jobb/vidare, men idag handlar ju så mycket om kontakter mm

Jag tycker det mesta handlar om papper -.-

Postat
]Detta ger dig ju ifo inget på papper osv om du ska söka jobb/vidare, men idag handlar ju så mycket om kontakter mm

Jag tycker det mesta handlar om papper -.-

Tror du missupfattade lite. Det jag menade var att om du gör som jag skrev, inte genom en skola utan privat osv så får du ju inget på papper, att du har den utbildningen osv, inga extra meriter eller vad man ska säga 😄. (Meriter brukar ju vara jobb man gjort osv, äeshh skit samma:P du fattar)

Postat

Generellt sett, har du inte gått utbildning och inte är "inne" på marknaden, så är det bra med utbildning. Det är sällan några riktiga blåbär som undervisar. Hade själv jobbat som lärare/ hobby-pedagog i ett antal år (på fritiden) innan jag gick på KMH. Tre år på musiker utbildningen och två år på pedagog-utbildningen.

Jag har helt och hållet lagt om mitt sätt att undervisa sen jag läst metodik, pedagogik och allt det andra som ingick... men, man kan ju själv hålla på att " uppfinna hjulet".. eller så går man och läser om dom som redan gjort det och drar lärdomar av det och tar det vidare. Sen kan man ju alltid göra en massa roliga saker för dom pengar som det kostar i form av studielån, men jag tycker det har varit värt det iaf...

Postat

Tack för era svar! Jag har haft vilda diskussioner med mig själv ang. om jag skall anmäla mig till SAE eller ej.

Men just nu känns det som att det kan vara värt 70 000. Vore kul om ni delade med er av era tankar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.