Jump to content
Annons

Leverans med Thomann!


Andree

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar lite om hur tranporten av saker beställda hos Thomanns går till. Vad jag har hört på en del ställen så fraktar Thomann bara sakerna hem till din dörr om paketet är mindre än 1,2 meter eller väger mindre än 35 kg, i annat fall skickar dem det till en uppsamlingsplats där man själv får hämta ut det. I mitt fall hade jag tänkt beställa ett digitalpiano från Roland (FP7) med stativ och pianostol. Detta paket kommer överskrida både storleken och vikten, måste jag då hämta detta paket hos postens utlämningsställe? Faktum är att jag inte har någon möjlighet att göra detta eftersom jag inte har någon egen bil, och det känns lite onödigt att hyra en bil endast för det ändamålet, då hade det förmodligen blivit billigare att köpa pianot hos den lokale musikhandlaren.

Någon som vet hur det fungerar?

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag undrar lite om hur tranporten av saker beställda hos Thomanns går till. Vad jag har hört på en del ställen så fraktar Thomann bara sakerna hem till din dörr om paketet är mindre än 1,2 meter eller väger mindre än 35 kg, i annat fall skickar dem det till en uppsamlingsplats där man själv får hämta ut det. I mitt fall hade jag tänkt beställa ett digitalpiano från Roland (FP7) med stativ och pianostol. Detta paket kommer överskrida både storleken och vikten, måste jag då hämta detta paket hos postens utlämningsställe? Faktum är att jag inte har någon möjlighet att göra detta eftersom jag inte har någon egen bil, och det känns lite onödigt att hyra en bil endast för det ändamålet, då hade det förmodligen blivit billigare att köpa pianot hos den lokale musikhandlaren.

Någon som vet hur det fungerar?

/Andrée

Det är nog bättre att maila Thomann direkt, dom har svenska medarbetare också som kan svara på frågor.

I annat fall skulle jag nog fråga på posten, kan nog vara lite dom som bestämmer hur stora paket dom kan ta hand om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har redan skrivit till Thomann ett flertal gånger men man får aldrig några svar från dem. Är det någon som vet hur det fungerar om man inte är hemma när leveransen sker, kommer dem tillbaka en annan dag?

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Jag har redan skrivit till Thomann ett flertal gånger men man får aldrig några svar från dem. Är det någon som vet hur det fungerar om man inte är hemma när leveransen sker, kommer dem tillbaka en annan dag?

/Andrée

Thomann får otroligt många mail varje dag, och varje mail ska läsas och besvaras av "rätt" anställd så det kan ta ett tag innan de svarar, men hittills har de svarat på alla mina mail iaf.

Senast jag beställde från dem var jag inte hemma när de kom och skulle lämna ut paketet, då fick jag en avi i bervlådan och fick hämta ut det på företagscenter. Har för mig att det stod på avin att om man inte kan/vill hämta det själv man kan ringa dem och bestämma en tid för utlämning.

Jag håller med DrMeanRed. Eftersom Thomann nog inte ansvarar för hur paketet skickas här i Sverige är det nog bättre att du kollar med posten.

Link to comment
Dela på andra sajter

bor du långt från posten?

du borde kunna ta en taxi...

och hur skulle du få hem den från din lokale handlare???

Nää jag bor inte långt från posten men eftersom paketet både väger mycket och är otympligt så måste det fraktas med bil/lastbil. Hade jag köpt det från min lokala handlare så hade jag försökt få hemlevererans inkluderat i priset, man har ett visst förhandlingsläge när man handlar för såna summor.

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...