Jump to content
Annons

Saffire LE Problem Hjälp!

Recommended Posts

adde2 (oregistrerad)
Postat

Blev nyss medlem här i hoppet om att någon kanske kan mitt problem. har testat allt mellan himmel och jord känns det som.

Jag har fått riktiga problem med mitt saffire le. Har kört det nästan utan problem förr via den firewire port som var inbyggd i datorn men det hackade i ljudet då och då. så jag frågade på jam där jag köpt ljudkortet vad felet kunde vara. de sa att jag skulle ha ett firewire av just Texas instrument. nu har jag skaffat ett pcmcia kort till laptopen (cardbuss) av texas instrument med en firewire 1394a på. Men! när jag ska installera min saffire kommer jag en bit in i installationen tills det står "waiting for saffire firmware to boot up" sen kommer den inte länge. får efter ett tag meddelandet "The saffire firmware could not boot correctly the firmware updater will now run to remedy this problem"

har testat med drivrutiner och fixat firewire sakerna som stod på focusrites hemsida om windowsxps problem efter Service pack2 osv.

Vad är felet? har spenderat hela dagen till att försöka få det att funka men det går inte.

Annons
Postat

Sök runt lite här på forumet. Finns ett par trådar om samma eller liknande problem om jag minns rätt.

adde2 (oregistrerad)
Postat

Jo jag har kollat runt på forumet nu gjorde det lite innan med. hittar mycket intressanta grejer som e rätt likt men fortfarande ingen tråd där något av tippsen fungerat.

På PCMCIA kortet jag köpte är det (texas instrument chipset) och 2 1394b och 1 1394a. jag kör den till 1394a samma som på saffire. men det verkar inte som att firewire kortet skickar ut någon ström det funkar inte när jag har ström adaptern i heller.

Min dator hittar ljudkortet och allt som den ska men den kan inte "skicka" till det kanske? vad kan det då vara som behövs göras?

Här är firewire kortet jag skaffade: https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341337

Det konstiga är att drar jag saffiren till datorns inbyggda firewire funkar det. men får problem med "knaster och hack" i ljudet lite då och då.

adde2 (oregistrerad)
Postat

Något dator snille här inne som kan säga om det har med detta att göra?

Jag går in på System och tar enhets anteraren och egenskaper på mitt nua firewire kort det står då: PCI-buss 3, enhet 0, funktion 0

På det som funkar i datorn är det funktion 1

En till grej är att om man sen går till information i samma ruta finns där inget under utmatningsrelationer men det finns på det firewire kort som fungerar.

Om detta kan vara till någon hjälp av problemet det har jag ingen aning om men någon kanske vet?

Laddade upp lite bilder ifall det hjälper =/ får panik suttit här hela dagen och försökt lösa det.

post-19271-1224544151.jpgpost-19271-1224544180.jpg

post-19271-1224544195_thumb.jpg

post-19271-1224544265_thumb.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.