Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag heter HÄkan Nilsson, bor i Ljusne, HÀlsingland, jag Àr gitarrist, sÄngare, lÄtskrivare mm. Guitar 66 Àr mitt band, vi satte igÄng 1978. Jag har producerat ett antal singlar, EP, LP och CD med oss. Nu har vi inte gjort nÄn CD sen 2001, tÀnkte Àndra pÄ det nu. Vi har spelat bÄde pop, punk och blues. Vi har haft framgÄngar pÄ en webradiostation i Floroda, Electricblues Radio dÀr vi legat högt pÄ listan som styrs av lyssnaromröstning. Spellistan kan vara 200 artister, BB King, Clapton, Hendrix osv. Fick nedantÄende i dag, vi hamnade som nr fyra av 159 artister.

http://www.electricbluesradio.com/playlist56.html

Vi har förr Ätminste en gÄng blivit etta, en gÄng tvÄa med en av mina egna lÄtar. Det kÀnns mycket hedrande, dÄ det Àr publiken som röstar och vi för de flesta runt vÄr jord Àr helt okÀnda.

Kan tillÀgga att CDn Rawblues 2001 Àr digitalt inspelad i Bildas studio i Söderhamn. Vi spelade allt, bas, trummor och en gitarr i en tagning förutom sÄngen som las pÄ efterÄt. Vi spelade in en dag, mixade dan dÀrpÄ.

post-8284-1223544378_thumb.jpg

Electric_blues_Little_wing_Guitar_66_listetta__Small_.bmp

Annons
chiefrebelangel (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen :-)

Ska ta mig en lyssning senare...

//Ante

Postat

VÀlkomnen! SpÀnnande, ska lyssna igenom lÄtaen nÀr jag kommer hem frÄn jobbet idag.

kul!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.