Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag spelar in lite riff i Cubase och har ett sound och övriga inställningar som jag är väldigt nöjd med, jag har inte ändrat nåt på flera veckor, inte rattat eller ändrat en enda grej. Jag är så oteknisk så när jag väl hittat inställningar som låter bra är jag livrädd att göra ändringar.

Igår så lät allting lika bra som det har gjort hela tiden, jag avslutade Cubase för dagen. Dagen därefter så hör jag ett knastrande ljud som uppstår när jag spelar in, och även när jag spelar upp det jag spelat in. Jag har inte rattat eller ändrat en enda inställning sedan gårdagen i vare sig Cubase, ljudkortets panel, på mixerbordet eller på min V-amp (eller ens gitarren).

Hur kan då knaster plötsligt uppstå fast man inte ändrat nånting? Det kan inte vara högtalarna det är fel på, för de partier jag spelade in igår har ett klart och rent ljud. Underligt...

Det knastrar inte hela tiden och det är heller inte outhärdligt, men nog så irriterande. Knastra kanske heller inte är rätt ord, det låter liksom överdistat.

Redigerat av jonasandersson
Annons
Postat

... och om Claes har rätt, så bör du kunna se det genom att titta på CPU mätaren. Står den riktigt högt, även fast du använder väldigt få plug-ins eller väldigt lite material i cubaseprojektet, då är det nog så.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.