palbin Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 (redigerat) Hej! Jag undrar om någon vet vad en Europeisk 230 v nätdel till Focusrite Saffire Pro 26 I/O har för beställningkod/varunummer/beteckning (liknande) så jag kan beställa en? (Jag har köpt ljudkortet från USA på Ebay så det följde med en US 110 v nätdel istf en Europeisk som jag behöver.) Mvh Palbin Redigerat 1 oktober 2008 av palbin
morten Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 det enklaste och billigaste kanske är att skaffa en trafo typ sån här http://www.clasohlson.se/Product/Category....3;251436;251323
palbin Postat 1 oktober 2008 Trådstartare Postat 1 oktober 2008 Tackar! Jag har alltid undrat - ger det någon kvalitetsskillnad om man köper tillverkarens egen (i detta fall Focusrite) ofta ganska dyra nätdel jämfört med en standardnätdel från typ Claes Olsson? Mvh Palbin
morten Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 kan inte ge något bra svar. Kan dock tänka mig att mer exklusiva tillverkare har någon form av spänningsstaiblisatorer/överspänningsskydd eller dylikt.
palbin Postat 2 oktober 2008 Trådstartare Postat 2 oktober 2008 Jag har 69 HE rack med grejer faktiskt, så det är rätt mkt sladdar minst sagt, och dubbla nätdelar (en 220V->110V transformator och sedan en 110V-12V likriktare) förutom ännu en nätsladd är inte precis jättevälkommet, men tekniskt verkar det ju vara den naturligaste lösningen (faktiskt ser jag nu att den rekommendera på kartongen ljudkortet levererades i), så så får det väl bli! Tack igen! Mvh Palbin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.