Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är ett tickande ljud när jag spelar upp mina miditracks i cubase som inte tillhör vst syntharna jag använder eller är själva metronomen, det tickande ljudet kommer så fort jag använder en FL synth..

Vad kan jag göra för att få bort det ljudet?

Tusen tack på förhand/

Anna

Annons
Postat
Blunda med höronen? 🙂

Äsch men det borde finnas en knapp att ta bort klicket. Kan inte FL men kände för ett onödigt inlägg...

Jag tror inte man behöver kunna FL studio eftersom det som sagt är cubase jag arbetar i.

Postat
Blunda med höronen? 😉

Äsch men det borde finnas en knapp att ta bort klicket. Kan inte FL men kände för ett onödigt inlägg...

Jag tror inte man behöver kunna FL studio eftersom det som sagt är cubase jag arbetar i.

Är det inte drop outs då? Dvs att du har för lite prestanda och för tunga pluggar.

Vad är det för dator?

Postat

Om man använder en FruityLoops synt gör man väl det genom ReWire in i Cubase? Är det via ReWire kanske FruityLoops har sin metronom påslagen?

Postat

Kolla om tickandet sammanfaller med tempot, precist. Om det ligger platt mot tempot så kan man anta att det är någt slags klick eller åtminstone någon tempo-baserad effekt som ligger och spökar.

Om det inte sammanfaller med tempot är det kanske mindre troligt att det är ett klick eller tempobaserad effekt. Är det helt oregelbundet så kan det vara datorns processor som protesterar. Kolla CPU mätaren i cubase.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Det är ett tickande ljud när jag spelar upp mina miditracks i cubase som inte tillhör vst syntharna jag använder eller är själva metronomen, det tickande ljudet kommer så fort jag använder en FL synth..

Vad kan jag göra för att få bort det ljudet?

Tusen tack på förhand/

Anna

Hade det varit ett smackande ljud hade jag nog kunnat hjälpa dig med vad det var du hörde! 😉

Postat
Hade det varit ett smackande ljud hade jag nog kunnat hjälpa dig med vad det var du hörde! 😉

Din fuling 🙂

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Hade det varit ett smackande ljud hade jag nog kunnat hjälpa dig med vad det var du hörde! :rolleyes:

Din fuling 😕

Ja man har ju som skaffat sig lite rutin med åren 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.