Jump to content
Annons

Halloj!

Dbcooper (oregistrerad)

Recommended Posts

Dbcooper (oregistrerad)
Postat

Halloj!

var ute pĂ„ nĂ€tet och googla lite och sĂ„ hamnade jag helt plötsligt hĂ€r sĂ„ jag va tvungen att registrera mig i förhoppning om lite tips och tricks 😉

Jag heter Anton 22Är frÄn stockholm jobbar som Torrsugare (klura pÄ den) Började lira musik som 14Äring och lira trummor i en hÄrdrocks band men la av nÀr jag va 18. fick vÀl intresset för att spela in och hÄlla pÄ med studio nÀr jag spelade pÄ ungdomsgÄrden i nÀrheten dÀr jag bor, en klassiker vad vet jag =)

Jag har saknat musiken en hel del dom senaste Ären och har bara hÄllt igÄng med aukustisk gitarr hÀr hemma. för ca 1 mÄnadsen bestÀmde jag mig för att ta upp allting igen men va inte sugen pÄ att börja spela i band igen. sÄ jag kom pÄ den brillijanta idén att jag skulle bygga mig en hemma studio hehe, Nu har jag i vilket fall som helst Köpt en ny IMAC 24# och hoppas att med hjÀlp av denna ska jag kunna bygga upp en studio med.

Förhoppningsvis med lite hjÀlp av er ?

Nu Àr tanken att jag ska börja invistera i ljudkort, mixer,högtalare etc men vet förstÄss inte alls vad jag ska ha och jag kan tÀnka mig att det finns en hel del att vÀlja emellan. Jag kommer anvÀnda mig av en elgitarr, elbas och digitala trummor(hoppas pÄ att kunna spela in direkt i datorn med samtliga instrument)jag kommer inte att sjunga(vi besparar oss den smÀrtan).

hmm vet inte riktigt vad jag ska skriva mer nu hehe men har ni tips idér och sÄdant sÄ skriv gÀrna!!!

tack pÄ förhand

/Anton

Annons
Postat

Hej Anton och vÀlkommen hit. Grattis till ett hÀrligt köp av dator! Hoppas du kommer trivas pÄ detta forum.

MVH

Anders

Dbcooper (oregistrerad)
Postat
Hej Anton och vÀlkommen hit. Grattis till ett hÀrligt köp av dator! Hoppas du kommer trivas pÄ detta forum.

MVH

Anders

har vart lite nojjig och det kanske Àr dum frÄga men gÄr det att bygga pÄ en IMAC ?

Postat

MVH

Anders

har vart lite nojjig och det kanske Àr dum frÄga men gÄr det att bygga pÄ en IMAC ?

Jag Ă€r alldeles för dĂ„ligt insatt i IMAC för att kunna svara pĂ„ det. Men RAM lĂ€r du ju kunna bygga ut , speciellt eftersom det gĂ„r att köpa separat hĂ€r😉 Men det finns nog folk hĂ€r som har IMAC som kan hjĂ€lpa dig ordentligt med den frĂ„gan. Har bara kört IMAC pĂ„ jobbet nĂ€mnligen (dock endast för bild och film) och dĂ„ har vi inte gjort nĂ„got med dem.

MVH

Anders

Dbcooper (oregistrerad)
Postat

MVH

Anders

Jag Ă€r alldeles för dĂ„ligt insatt i IMAC för att kunna svara pĂ„ det. Men RAM lĂ€r du ju kunna bygga ut , speciellt eftersom det gĂ„r att köpa separat hĂ€r😉 Men det finns nog folk hĂ€r som har IMAC som kan hjĂ€lpa dig ordentligt med den frĂ„gan. Har bara kört IMAC pĂ„ jobbet nĂ€mnligen (dock endast för bild och film) och dĂ„ har vi inte gjort nĂ„got med dem.

MVH

Anders

jaha hehe

Jag Àr ny konverterad frÄn pc dessutom och Àn sÄ lÀnge Àr jag jÀkligt nöjd med min imac! Hoppas verkligen pÄ att det finns kunnigt fokl hÀr =)

ja bygga ut gÄr det upp till 4gb RAM, ska deffenetiv bestÀlla frÄn den dÀr hemsidan dÄ blir det vÀl 2x2gb RAM minnen =)

Postat

MVH

Anders

MVH

Anders

jaha hehe

Jag Àr ny konverterad frÄn pc dessutom och Àn sÄ lÀnge Àr jag jÀkligt nöjd med min imac! Hoppas verkligen pÄ att det finns kunnigt fokl hÀr =)

ja bygga ut gÄr det upp till 4gb RAM, ska deffenetiv bestÀlla frÄn den dÀr hemsidan dÄ blir det vÀl 2x2gb RAM minnen =)

Ta det lite lugnt med att bestĂ€lla tills du hört andra prata om det ocksĂ„ dĂ„ det kanske finns Ă€nnu billigare. Jag hĂ€nvisade bara till den sidan för att kolla sĂ„ att det gick bygga ut 🙂 Jag kommer ihĂ„g nĂ€r jag bytte. Man blev galen pĂ„ smĂ„saker i början, men nĂ€r man vĂ€l vant sig vid OSX sĂ„ Ă€r det kanon tycker jag. Ett exempel va att jag undrade hur f-n man avinstallerar program. Visade sig sen att det oftast bara Ă€r att ta bort mappen pĂ„ MAC. Det finns vĂ€ldigt kunnigt folk hĂ€r! 😉

MVH

Anders

Dbcooper (oregistrerad)
Postat

MVH

Anders

Jag Ă€r alldeles för dĂ„ligt insatt i IMAC för att kunna svara pĂ„ det. Men RAM lĂ€r du ju kunna bygga ut , speciellt eftersom det gĂ„r att köpa separat hĂ€r🙂 Men det finns nog folk hĂ€r som har IMAC som kan hjĂ€lpa dig ordentligt med den frĂ„gan. Har bara kört IMAC pĂ„ jobbet nĂ€mnligen (dock endast för bild och film) och dĂ„ har vi inte gjort nĂ„got med dem.

MVH

Anders

jaha hehe

Ta det lite lugnt med att bestĂ€lla tills du hört andra prata om det ocksĂ„ dĂ„ det kanske finns Ă€nnu billigare. Jag hĂ€nvisade bara till den sidan för att kolla sĂ„ att det gick bygga ut 😉 Jag kommer ihĂ„g nĂ€r jag bytte. Man blev galen pĂ„ smĂ„saker i början, men nĂ€r man vĂ€l vant sig vid OSX sĂ„ Ă€r det kanon tycker jag. Ett exempel va att jag undrade hur f-n man avinstallerar program. Visade sig sen att det oftast bara Ă€r att ta bort mappen pĂ„ MAC. Det finns vĂ€ldigt kunnigt folk hĂ€r! 😛

MVH

Anders

Haha jag mĂ„ste verkligen erkĂ€nna att jag kĂ€nner igen mig i det 😉

Japp ska försöka ta reda pÄ en massa information innan och inköpen kommer ske stegvis, vill ha rÀtt grejer för det syftet jag har hemmabion till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.