Lilleman Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 (redigerat) Mitt ljudkort har fungerat klockrent sen jag köpte det, men nu har jag har fĂ„tt ett mycket mĂ€rkligt problem med mitt Motu Traveller. đ NĂ€r jag skulle flytta om i racket och kopplade in allt igen hittar inte datorn ljudkortet igen⊠Det finns inte med nĂ„gonstans i valmenyerna inte Cubase SX eller XP⊠DĂ€remot finns drivrutinerna, Jag fĂ„r felmeddelandet att datorn inte kan hitta ljudkortet Jag har ström i frirewire-kabeln till ljudkortet Jag har installerat drivrutinerna pĂ„ nytt, Ă€ven testat att göra en systemĂ„terstĂ€llning och bytt firewire kabel, ominstallerat datorns firewire PCI-kort⊠Ăr det nĂ„gon klok som har mer förslag sĂ„ Ă€r jag tacksam đ Redigerat 20 september 2008 av Lilleman
Claes Holmerup Postat 20 september 2008 Postat 20 september 2008 Kan du testa att driva det med extern nÀtdel? Jag har hört talas om sÄdana problem dÀr det egentligen rÀcker att ha nÀtdelen inkopplad nÀr man startar datorn - men sedan under drift sÄ rÀcker det med matningen pÄ porten... Om det sedan Àr att interfacet drar lite för mycket eller om det Àr matningen frÄn moderkortet som inte rÀcker till riktigt, Àr nog en frÄga man aldrig fÄr nÄgot sÀkert svar pÄ...
Lilleman Postat 21 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 21 september 2008 Kan du testa att driva det med extern nĂ€tdel?Jag har hört talas om sĂ„dana problem dĂ€r det egentligen rĂ€cker att ha nĂ€tdelen inkopplad nĂ€r man startar datorn - men sedan under drift sĂ„ rĂ€cker det med matningen pĂ„ porten... Om det sedan Ă€r att interfacet drar lite för mycket eller om det Ă€r matningen frĂ„n moderkortet som inte rĂ€cker till riktigt, Ă€r nog en frĂ„ga man aldrig fĂ„r nĂ„got sĂ€kert svar pĂ„... Tjena Claes! Jag har testat det Ă€ven om jag inte skrev det... âșïž Jag börjar tro att det Ă€r nĂ„got fel med hĂ„rdvaran... Men samtidigt talar inget för det dĂ„ jag bara kopplade isĂ€r och flyttade den i racket... Den slog inte i eller nĂ„got sĂ„dant, det Ă€r frustrerande... đź
Claes Holmerup Postat 21 september 2008 Postat 21 september 2008 Kan du testa att driva det med extern nĂ€tdel?Jag har hört talas om sĂ„dana problem dĂ€r det egentligen rĂ€cker att ha nĂ€tdelen inkopplad nĂ€r man startar datorn - men sedan under drift sĂ„ rĂ€cker det med matningen pĂ„ porten... Om det sedan Ă€r att interfacet drar lite för mycket eller om det Ă€r matningen frĂ„n moderkortet som inte rĂ€cker till riktigt, Ă€r nog en frĂ„ga man aldrig fĂ„r nĂ„got sĂ€kert svar pĂ„... Tjena Claes! Jag har testat det Ă€ven om jag inte skrev det... đ Jag börjar tro att det Ă€r nĂ„got fel med hĂ„rdvaran... Men samtidigt talar inget för det dĂ„ jag bara kopplade isĂ€r och flyttade den i racket... Den slog inte i eller nĂ„got sĂ„dant, det Ă€r frustrerande... đ Klart irriterande. đ Testa pĂ„ en annan dator i sĂ„ fall och se vad som hĂ€nder dĂ€r. Det kan ju vara hĂ„rdvarufel antingen i ljudkortet eller i datorn...
Lilleman Postat 21 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 21 september 2008 Kan du testa att driva det med extern nĂ€tdel?Jag har hört talas om sĂ„dana problem dĂ€r det egentligen rĂ€cker att ha nĂ€tdelen inkopplad nĂ€r man startar datorn - men sedan under drift sĂ„ rĂ€cker det med matningen pĂ„ porten... Om det sedan Ă€r att interfacet drar lite för mycket eller om det Ă€r matningen frĂ„n moderkortet som inte rĂ€cker till riktigt, Ă€r nog en frĂ„ga man aldrig fĂ„r nĂ„got sĂ€kert svar pĂ„... Tjena Claes! Jag har testat det Ă€ven om jag inte skrev det... đ Jag börjar tro att det Ă€r nĂ„got fel med hĂ„rdvaran... Men samtidigt talar inget för det dĂ„ jag bara kopplade isĂ€r och flyttade den i racket... Den slog inte i eller nĂ„got sĂ„dant, det Ă€r frustrerande... đ Klart irriterande. đ Testa pĂ„ en annan dator i sĂ„ fall och se vad som hĂ€nder dĂ€r. Det kan ju vara hĂ„rdvarufel antingen i ljudkortet eller i datorn... Det Ă€r en bra idĂ©... Men jag har ingen tillgĂ„ng just nu... Kompisen vill inte gĂ€rna dra in andra drivrutiner i sin musikburk... âșïžđ Jag har 2st PCI Firewire kort, inget av dom funkar det med, sĂ„ jag tror nog mest pĂ„ fel i ljudkortet i sĂ„ fall...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.