Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Mitt ljudkort har fungerat klockrent sen jag köpte det, men nu har jag har fĂ„tt ett mycket mĂ€rkligt problem med mitt Motu Traveller. 😛

NÀr jag skulle flytta om i racket och kopplade in allt igen hittar inte datorn ljudkortet igen
 Det finns inte med nÄgonstans i valmenyerna inte Cubase SX eller XP
 DÀremot finns drivrutinerna, Jag fÄr felmeddelandet att datorn inte kan hitta ljudkortet

Jag har ström i frirewire-kabeln till ljudkortet

Jag har installerat drivrutinerna pĂ„ nytt, Ă€ven testat att göra en systemĂ„terstĂ€llning och bytt firewire kabel, ominstallerat datorns firewire PCI-kort

Är det nĂ„gon klok som har mer förslag sĂ„ Ă€r jag tacksam 🙂

Redigerat av Lilleman
Annons
Postat

Kan du testa att driva det med extern nÀtdel?

Jag har hört talas om sÄdana problem dÀr det egentligen rÀcker att ha nÀtdelen inkopplad nÀr man startar datorn - men sedan under drift sÄ rÀcker det med matningen pÄ porten... Om det sedan Àr att interfacet drar lite för mycket eller om det Àr matningen frÄn moderkortet som inte rÀcker till riktigt, Àr nog en frÄga man aldrig fÄr nÄgot sÀkert svar pÄ...

Postat

Jag har hört talas om sÄdana problem dÀr det egentligen rÀcker att ha nÀtdelen inkopplad nÀr man startar datorn - men sedan under drift sÄ rÀcker det med matningen pÄ porten... Om det sedan Àr att interfacet drar lite för mycket eller om det Àr matningen frÄn moderkortet som inte rÀcker till riktigt, Àr nog en frÄga man aldrig fÄr nÄgot sÀkert svar pÄ...

Tjena Claes!

Jag har testat det Ă€ven om jag inte skrev det... â˜ș

Jag börjar tro att det Àr nÄgot fel med hÄrdvaran... Men samtidigt talar inget för det dÄ jag bara kopplade isÀr och flyttade den i racket...

Den slog inte i eller nĂ„got sĂ„dant, det Ă€r frustrerande... 😼

Postat

Tjena Claes!

Jag har testat det Ă€ven om jag inte skrev det... 😆

Jag börjar tro att det Àr nÄgot fel med hÄrdvaran... Men samtidigt talar inget för det dÄ jag bara kopplade isÀr och flyttade den i racket...

Den slog inte i eller nĂ„got sĂ„dant, det Ă€r frustrerande... 😎

Klart irriterande. 🙁

Testa pÄ en annan dator i sÄ fall och se vad som hÀnder dÀr. Det kan ju vara hÄrdvarufel antingen i ljudkortet eller i datorn...

Postat

Tjena Claes!

Jag har testat det Ă€ven om jag inte skrev det... 😛

Den slog inte i eller nĂ„got sĂ„dant, det Ă€r frustrerande... 🙂

Klart irriterande. 🙁

Testa pÄ en annan dator i sÄ fall och se vad som hÀnder dÀr. Det kan ju vara hÄrdvarufel antingen i ljudkortet eller i datorn...

Det Ă€r en bra idĂ©... Men jag har ingen tillgĂ„ng just nu... Kompisen vill inte gĂ€rna dra in andra drivrutiner i sin musikburk... â˜șïžđŸ˜„

Jag har 2st PCI Firewire kort, inget av dom funkar det med, sÄ jag tror nog mest pÄ fel i ljudkortet i sÄ fall...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.