Jump to content
Annons

Bygga egna Kit i EZdrummer..


mirazelda

Recommended Posts

Tja,

Har tänkt att köpa en enkel trumpad(typ Alesis Control) för att kunna banka lite "live" på. Finns det möjlighet att bygga egna "kits" i EZdrummer(eller annat dylikt program) så jag tex kan bygga ett eget Simmons SDS-5 kit av egna samplingar som jag sedan kan spara och sedan enkelt kunna återvända till när jag behöver? Eller är man låst till pluggens egna samplingar enbart?

Mvh/Mz

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja,

Har tänkt att köpa en enkel trumpad(typ Alesis Control) för att kunna banka lite "live" på. Finns det möjlighet att bygga egna "kits" i EZdrummer(eller annat dylikt program) så jag tex kan bygga ett eget Simmons SDS-5 kit av egna samplingar som jag sedan kan spara och sedan enkelt kunna återvända till när jag behöver? Eller är man låst till pluggens egna samplingar enbart?

Mvh/Mz

Verkar som att du är ute efter en helt vanlig sampler. Vad kör du för program?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Logic. Vad jag är ute efter är ett smidigt sätt att bygga och spara egna kit av "egna trumsamplingar" dvs ett Simmonds SDS-5 kit eller ett Oberheim DX kit tex för att sedan ha tillgång till dem på ett smidigt sätt. Då vore en plugg som tex EZdrummer väldigt smidigt att bara öppna upp och bläddra fram till önskat kit. Easy access är mitt ledord!

Andra tips?!

Tack på förhand/Mz

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra tips?!

Logics egna sampler EXS.

Annars kan du mappa trummorna med EZ Drummer , spela in midi med dom och sedan lägga på en EXS med dina egna ljud på midifilen.

ok, men jag vill helst slippa strula med varianter och fler-stegs manövrar utan jag vill kunna bygga upp och spara ett kit, tex med Simmonssamplingar, utspridda på 8 pads på min Alesis som en Preset. Enklast då i en plugg typ EZdrummer(om det går?!!) som man bara isf kan öppna som vilken plugg som helst och välja ett eget eller standard preset. Om detta inte funkar så skulle jag vilja ha tips på andra smidiga sätt att gå till väga med att få egna samplingar in i min trumpad.

Hur gör jag smidigast på EXS24 tex? Jag har många av mina vintage trummaskins samplingar i den och skulle vilja få in favvo perc-ljuden från Linndrum tex till mina 8 pads och helst spara dem så jag snabbt och smidigt kan få access till dem via padsen...

/mz

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra tips?!

Logics egna sampler EXS.

Annars kan du mappa trummorna med EZ Drummer , spela in midi med dom och sedan lägga på en EXS med dina egna ljud på midifilen.

ok, men jag vill helst slippa strula med varianter och fler-stegs manövrar utan jag vill kunna bygga upp och spara ett kit, tex med Simmonssamplingar, utspridda på 8 pads på min Alesis som en Preset. Enklast då i en plugg typ EZdrummer(om det går?!!) som man bara isf kan öppna som vilken plugg som helst och välja ett eget eller standard preset. Om detta inte funkar så skulle jag vilja ha tips på andra smidiga sätt att gå till väga med att få egna samplingar in i min trumpad.

Hur gör jag smidigast på EXS24 tex? Jag har många av mina vintage trummaskins samplingar i den och skulle vilja få in favvo perc-ljuden från Linndrum tex till mina 8 pads och helst spara dem så jag snabbt och smidigt kan få access till dem via padsen...

/mz

Du har ju en "edit" funktion i EXS24 (uppe till höger). Klicka på den och ladda in ljuden där, sen är det bara att assigna ljuden till olika ställen på keyboarden. Piece of kaka. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra tips?!

Logics egna sampler EXS.

Annars kan du mappa trummorna med EZ Drummer , spela in midi med dom och sedan lägga på en EXS med dina egna ljud på midifilen.

ok, men jag vill helst slippa strula med varianter och fler-stegs manövrar utan jag vill kunna bygga upp och spara ett kit, tex med Simmonssamplingar, utspridda på 8 pads på min Alesis som en Preset. Enklast då i en plugg typ EZdrummer(om det går?!!) som man bara isf kan öppna som vilken plugg som helst och välja ett eget eller standard preset. Om detta inte funkar så skulle jag vilja ha tips på andra smidiga sätt att gå till väga med att få egna samplingar in i min trumpad.

Hur gör jag smidigast på EXS24 tex? Jag har många av mina vintage trummaskins samplingar i den och skulle vilja få in favvo perc-ljuden från Linndrum tex till mina 8 pads och helst spara dem så jag snabbt och smidigt kan få access till dem via padsen...

/mz

Du har ju en "edit" funktion i EXS24 (uppe till höger). Klicka på den och ladda in ljuden där, sen är det bara att assigna ljuden till olika ställen på keyboarden. Piece of kaka. Lycka till!

Ok, hur jag får in ljuden i EXS24:an vet jag och däri råder inga tvivel. Frågetecknet är hur jag, på enklast möjliga sätt, kan göra egna presets i min Alesis Control Pad av trumsamplingar som jag bla har i min EXS24...

/Mz

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...