Broghard Postat 26 augusti 2008 Postat 26 augusti 2008 (redigerat) Hej hopp folket.. idag gjorde jag den första test inspelningen av audio efter at ha suttit i 2 veckor å bara lärt mig Logic.. Jag har oftast aktivitets monitorn igång "system preference" inne i logic så jag kan se vad som tar å inte tar cpu/ hdd.. när jag spelar in spår 1 och 2 ser jag disk i/o på ca 10/20 % när jag spelar in spår 3 och 4 peakar den på 30/40 % efter det peakar jag up på rött enligt mätan när jag spelar up spår 1-4 och då spelar in spår 5 e detta rätt? sen undrar jag ska man köra med aiff eller wav ? alla spår spelas in på min andra interna hårddisk.. kan det ha någon invärkan att jag aldrig sparat tracket då detta e mer av en test jag gör.. 1.startar nyt empty 2.skapar 6 mono spår med den input jag använder. 3 spelar in spår 1 sen 2 sen 3 osv MvH B Redigerat 26 augusti 2008 av Broghard
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 27 augusti 2008 Postat 27 augusti 2008 Nej det kan inte vara rätt, du har väl en mac pro om jag har förstått rätt och den ska fixa en jäkla massa mer spår utan att det strular. Har du uppdaterat Logic det kanske bara är nån bugg så att det bara ser som att det peakar. Det var ett tag sedan jag testade att maxa inspelningsläget på min Mac mini men den fixar lätt mer än det där och din burk är så oerhört mycket mer kraftfull än min så det kan inte vara rätt. Hinner jag så kan jag dra igång ett test och kolla hur det blir på min återkommer i så fall. Aif är väl bäst iom. att det är macs format.
Broghard Postat 28 augusti 2008 Trådstartare Postat 28 augusti 2008 Nej det kan inte vara rätt, du har väl en mac pro om jag har förstått rätt och den ska fixa en jäkla massa mer spår utan att det strular. Har du uppdaterat Logic det kanske bara är nån bugg så att det bara ser som att det peakar. Det var ett tag sedan jag testade att maxa inspelningsläget på min Mac mini men den fixar lätt mer än det där och din burk är så oerhört mycket mer kraftfull än min så det kan inte vara rätt. Hinner jag så kan jag dra igång ett test och kolla hur det blir på min återkommer i så fall. Aif är väl bäst iom. att det är macs format. japp mac pro.. nyss ominstallerat .. 2 stycken western digital aaks 640gig hd 1 är för os 1 e för audio å samplingar.. om jag loadar ett av demo projekten från demo content å börga spela in (lägger dessa på andra disken) så sker inte detta.. skall experementera mer i kväll med att spara projektet på andra disken å sen reloada det för å se om det bara e så att jag måste spara allt innan jag spelar in.
Broghard Postat 28 augusti 2008 Trådstartare Postat 28 augusti 2008 OK .. gjorde nu ett litet test.. lät superior 2 bounsa ut alla trummor till spår.. bara trummorna var 29 olika spår när alla mickar var med.. sen skapade jag ett nytt projekt importerade alla audio spår som var från s2 bounsen å sparade det på andra disken å lät den kopiera allt till samma map.. efter det testade jag att spela in 8 olika guror.. och då hände inte detta.. fenomen alls.. max load på I/O strök sig runt 40% å där ligger den stabilt vid inspelning och upspelning av 37 spår.. så vad jag får ut av detta är att om man spelar in på ett icke sparat projekt .. kan det te sig konstigt.. // B
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.