Jump to content
Annons

Hur får jag ett bra sologitarrljud med Pod 2.0?


Ravioli

Recommended Posts

Hur jag än sliter och drar i knobsen på min Pod 2.0 så får jag inte någonting som ens liknar det ljud jag vill ha för sologitarr. Jag vill ha något som inte är så plonkigt, dvs. det ska vara visst tryck i det. Samtidigt får det inte vara alltför grötigt (som är lätt hänt med Pod).

Enligt mig är det här ett bra ljud:

Blotted Science

Om nån skulle vilja hjälpa mig att ratta fram ett bra sololjud med Poden så vore det guld! Vet att detta är en gammal maskin, men någon kanske har några gamla settings där hemma som ligger och skräpar? 🙂 (Det finns ju sätt att retrieva sparade settings.)

Äger även Guitar Rig så om ovanstående verkar alltför omöjligt tar jag även emot förslag på settings till den. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

EMG eller Humbuckers är lite avgörande här. Du får inte samma sustain med singlecoil.

På med 2.0 egna kompressor lite grann för lite extra sustain. Ganska enkelt ljud egentligen. På med disten (ganska rikligt), fram med ett svagt delay, på med halsmicken på guran. Laborera med treble och mid. Prova detta med olika förstärkarlägen.

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä fan, jag ger upp!! Slänger Poden i brasan nu. Guitar Rig får duga. Jäkligt vasst och onaturligt ljud men bättre det än Podens pest-eller-kolera-syndrom (plonkigt eller grötigt).

Pod funkade när man körde ett kasst ljudkort och lika kass gitarr. Ihop med mitt Delta 66 lägger den, oavsett setting, till massor med frekvenser. Och det är inte den vackra sorten... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...