Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Finns det nÄgon demoversion till BFD?

Jag sitter Ä micklar med trummor just nu men har inte sÄ gott om pengar. DÀrför kÀnns det inte jÀkligt kul att slÀnga ut ett par tusen pÄ ett program som jag kanske inte gillar.

NÄgon som har nÄgra tips?

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Tack.

Lite knepigt nÀstan att de inte slÀtt en demoversion tycker jag.

Groove Agent kör jag redan och Àr vÀl sÄdÀr nöjd. Trumljuden Àr inte de bÀsta.

Postat

Du kan lÄta Groove Agent styra ett annat VSTi med sin output - sÄ du kan lÄta den spela med ljud frÄn LM4 eller Battery om du vill... DÄ slipper du kÀnna dig begrÀnsad av de ljud som följer med i GA. Kolla lite i manualen till GA, sÄ hittar du hur man gör.

Postat

Jag har redan testat den möjligheten. Det var faktiskt frÀmst det jag tÀnkte ha BFD till.

Jag vet itne om man kan anvÀnda programmet pÄ det viset och fÄ ett gott resultat. DÀrför kÀnns det lite meningslöst att gÄ Ä köpa det innan jag testat.

Postat

Sorry... 🙂

Det har varit mĂ„nga trĂ„dar om olika saker med kryptiska förkortningar, sĂ„ jag har inte lĂ€st ordentligt. 😄

BFD (Big Fu****g Drums) frÄn FXPansion var du ute efter - och det Àr en grej i stil med Groove Agent, men ÀndÄ inte.

Vad jag har lĂ€st det som, Ă€r DFH (Drumkit From Hell) frĂ„n EastWest... 😼

BFD har alltsÄ en egen motor och anvÀnder inte Kompakt...

MÄste börja lÀsa nogrannare.

NÄja - inte heller BFD har nÄgon demoversion.

Postat

Nu kommer nÄgra ytterligare nybörjarspekulationer.

Borde det inte finnas rÀtt hyffsade vst-trummor som man kan köra i Groove Agent?

Vad Àr det egentligen som behövs? RÀcker det med ett gÀnga mappar med trumljud krÀvs nÄgon ytterligare mjukvara för att kunna köras i GA?

Du kanske kÀnner till nÄgon bra lösning?

Postat

Groove Agent har bara möjlighet att köra sina inbyggda ljud. Finessen Àr just att man kan stÀlla in det sÄ att man kan skicka vidare kompet till ett annat VSTi för att fÄ annat ljud.

Jag kör gÀrna med GA's ljud medan jag gör nya lÄtar, sÄ att jag slipper bygga upp ett trumkomp frÄn scratch innan jag kan börja med harmonier o dyl - men nÀr jag sedan kommer vidare i lÄten, sÄ byter jag och gör ett riktigt komp sjÀlv med hjÀlp av HALion och Scabee Imperial Drums...

GA anvÀnder jag alltsÄ mest som ett kompositionsredskap för att snabba upp skapandeprocessen - men det hÀnder ibland att den fÄr hÀnga med hela vÀgen till slutmix ocksÄ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.