Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag Àr ny hÀr pÄ forumet men har kikat runt lite efter tips angÄende ljudkort till Vista 64bitars. Har inte kommit fram till nÄgot Àn, sÄ jag provar att frÄga.

Datorn som ska anvÀndas Àr ny, E8400 CPU, 4Gb RAM. Moderkortet har ett inbyggt Realtek ALC888 chip, men det har jag stora problem med... Eftersom jag startar pÄ hobby/nybörjarnivÄ sÄ har jag inga jÀttekrav pÄ ljudkortet, men det ska funka bra och ha hyfsat lÄg latency. Jag kommer frÀmst att spela in sÄng och gitarr.

Jag har sökt runt lite pÄ nÀtet och hittat följande kort som har drivisar till Vista x64:

• M-Audio Audiophile 2494 (enbart Beta-drivare)
  • Terratec Phase 22
  • ESI Juli@
  • E-MU 0404 PCI

De ligger alla kring 1000:- som passar min budget rÀtt vÀl.

Erfarenheter och tips ang. ovanstÄende kort (och givetvis tips om andra i samma klass) mottages gÀrna.

mvh

Tobias

Redigerat av tobda182
Annons
Postat

Ok, inga tips... DÄ blir det till att köra pÄ moderkortets inbyggda Realtek ALC888 (Wow!) ett tag. Fick det att fungera hjÀlpligt med Asio4all drivrutiner. Var tvungen att nedgradera till Vista 32bit dÄ ocksÄ.

Postat (redigerat)

Emu 0404 usb finns ocksĂ„ till vista 64bit 🙂

Ett vÀldigt bra kort som anvÀnds av mÄnga hÀr pÄ forumet. kostar ca 2000

Redigerat av hwasser

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.