Jump to content
Annons

Växla mellan 2 olika preamps i samma rack?


Davidiot

Recommended Posts

Har 2 olika preamps i racket. Vill kunna växla mellan dessa, ingen av dem har effekt loop eller något alls, Vad för utrustning gör så att man kan isolera ena preampen medans den andra är aktiv och tvärt om? Borde finnas något tycker jag som gör att man kan köra 2 olika effektkedjor samtidigt och växla mellan dessa med samma slutsteg och högtalare? Hoppas någon kan hjälpa till med detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
Har 2 olika preamps i racket. Vill kunna växla mellan dessa, ingen av dem har effekt loop eller något alls, Vad för utrustning gör så att man kan isolera ena preampen medans den andra är aktiv och tvärt om? Borde finnas något tycker jag som gör att man kan köra 2 olika effektkedjor samtidigt och växla mellan dessa med samma slutsteg och högtalare? Hoppas någon kan hjälpa till med detta.

Patch bay?

http://www.thomann.de/se/patchbays.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns pedaler med A / B switch.

Och programerbara mixer/patchbays.

Men en A/B switch gör ju att jag växlar mellan två olika kedjor, men jag ser inte hur jag får det att fungera i samma rack utan tvingas väl då använda 2 separata slutsteg och högtalare? Har du ett exempel på en programerbar patchbay?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...