Jump to content
Annons

Cheers!


theFox

Recommended Posts

Tjenare allesammans!

TĂ€nkte att det Ă€r vĂ€ll bĂ€st att man presenterar sig lite kortfattat. 🙂

Har Ă€ntligen haft tid att registrera pĂ„ forumet. Haft det lite tight med fritid senaste Ă„ret dĂ„ jag legat i lumpen. 😛

Men nu, fri och lycklig kan jag slutligen fortsÀtta göra det jag tycker bÀst om, musik och grafik.

Jag fokuserar mig frÀmst pÄ spelmusik, alltsÄ soundtracks till diverse spelgenrer.

Gör dock mycket metal och experimentellt pÄ fritiden, dÄ det Àr kalaskul.

Har deltagit i Swedish Game Awards tre Ă„r i rad nu,

och vi vann hedersutnĂ€mningar de bĂ„da senare Ă„ren, vilket har kĂ€nnts riktigt kul. 😆

För de intresserade sĂ„ var spelprojekten jag deltog i: Raven Tale (-07), Ribbon (-08) 😄

Har vÀll alltid haft stort intresse för musik och just musikproduktion,

men har aldrig gÄtt nÄgon utbildning, utan lÀrt mig av erfarenhet och Google.se .

Mina stora idoler och inspirationskÀllor hÀr i vÀrlden inkluderar: Nobuo Uematsu, Zack Bellica, Howard Shore etc.

LÄt mig nu lista nÄgra spel med legendariskt bra musik som drivit och inspirerat mig att konstant försöka utvecklas..

Grim Fandango, Monkey Island, Sin, Final Fantasy VII/IX/X, Heart of Darkness, Jak and Daxter 1-2-3 och mÄnga fler.

Om ni inte hört nÄgon musik frÄn dessa spel rekommenderar jag att ni letar upp nÄgot soundtrack pÄ Youtube,

det Àr vÀrt det.

Nu börjar jag dra ut pÄ det lite mycket, dags att runda av med sÀga att jag inte Àr helt insnöad pÄ musik,

utan Ă€ven arbetar med grafik, och har stort intresse av filmregi, kampkonst och Ben'n Jerry glass. 😛

Har fÄtt och kommer fÄ mycket glÀdje av det hÀr forumet, och hoppas kunna bidra sjÀlv sÄ gott jag kan!

PS.

Guinnies och Kilkenny Ă€ger, den som sĂ€ger nĂ„got annat har aldrig druckit en pĂ„ Bishop's arms eller Papagallos i slussen. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hej och varmt vĂ€lkommen till forumet. 🙂

Skönt att du klarat av lumpen dĂ„. Skall bli intressant att höra spelmusik som du skrivit. Nobuo Uematsu rockar btw. 😄

Cheers!

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...