Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När man skapar ett automation clip så blir de alltid lika långa som själva låten är.

Finns det något enkelt sätt att få de korta direkt?

Borde finnsa ett enkelt sätt som jag missat?

För just nu så kortar jag ner dem för hand, och det är segt 🙂

Tack

Annons
Postat (redigerat)

😉 . Kan du inte bara använd "Slice"-verktyget i Playlist och skära automation clippet där du vill att den ska sluta, och sedan högerklicka på den andra biten så att den försvinner?

vsbhiqb227qu.jpg

Redigerat av Taner
Postat
När man skapar ett automation clip så blir de alltid lika långa som själva låten är.

För just nu så kortar jag ner dem för hand, och det är segt 😉

Tack

Det är bara att markera den del av din playlist som du vill att ditt nya automation clip ska täcka, sedan skapar du det 🙂

"Change length: Drag the last control point to stretch the clip as the default is one bar. When Automation Clips are created they will span the length of the Playlist that is either selected or filled with data." (http://www.flstudio.com/htmlhelp/html/generators_autoclip.htm)

Postat

För just nu så kortar jag ner dem för hand, och det är segt 😉

Tack

Det är bara att markera den del av din playlist som du vill att ditt nya automation clip ska täcka, sedan skapar du det 😉

"Change length: Drag the last control point to stretch the clip as the default is one bar. When Automation Clips are created they will span the length of the Playlist that is either selected or filled with data." (http://www.flstudio.com/htmlhelp/html/generators_autoclip.htm)

Najs, har själv alltid cuttat med slizern men då kan jag bara markera istället. Låter mycket smidigare

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.