Tomazo Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Hej igen! Nu har har jag fÄtt ett svar pÄ mitt problem......om det Àr lösningen? Vet ej........! Jag har inte stoppat i ett raid kort. Kan det finnas pÄ moderkortet? Och hur ser jag om det i sÄdana fall Àr primÀr eller sekundÀr? TC:s svar nedan. HÄller just pÄ att lÀra mig om raid....men det verkar lite FAR OUT! Beklager den lange svartid - vi har modtaget et stigende antal supporthenvendelser pÄ det seneste. Jeg kan dÄrligt forestille mig at der er et problem med dit bundkort; vi anbefaler enten Asus eller Intel som udgangspunkt, sÄ problemet burde ikke ligge her. Udfra din systembeskrivelse ser det ud til, at du har et RAID kort siddende i maskinen. Er det korrekt? I sÄfald, hvilken fabrikant RAID kort er der tale om? Benytter den den primÊre eller sekundÊre IDE-controller?
Lundin Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 PrimĂ€r eller sekundĂ€r IDE-kontakt brukar stĂ„ angivet pĂ„ moderkortet, eller sĂ„ ser du det om du gĂ„r in i BIOS och kollar vilken disk som sitter var. Ăr diskarna helt identiska, vilket troligtvis RAID krĂ€ver, kan det ju bli lite trixigare. DĂ„ kanske du kan koppla bort den ena och sedan starta datorn, under Bootup sekvensen kan du sedan kolla vilken av diskarna den hittar. ELLER. Kolla baktill pĂ„ diskarna hur byglingarna Ă€r satta... ett normalt system har följande instĂ€llningar: PrimĂ€r IDE Master PrimĂ€r IDE Slav SekundĂ€r IDE Master SekundĂ€r IDE Slav Lycka till
Tomazo Postat 7 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2004 Eh, jag har bara en hĂ„rddisk! đ
Tomazo Postat 7 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2004 Hmmmm...ja kanske lite.......men inte sĂ€ker om det var intrigerat pĂ„ moderkortet.......men vet lite mera nu......det possitiva med problem Ă€r att man lĂ€r sig prylarna rĂ€tt grundligt.....fast igentligen inte....det man inte vet, lider man inte av!! Eh? Ăh, det fungerar nu Dell skiten.....men inte med EMU:s Asio divrutin......! Men jag tror inte det kommer att bli sĂ„ mycket bĂ€ttre....! Kör Asio directx full duplex driver istĂ€llet......hög latency pĂ„ inputen dock......men man kan anvĂ€nda EMU:s till detta. AlltsĂ„ klinka pĂ„ klavet, men kör man tungt med lĂ„ten igĂ„ng dĂ„ sprakar det efter ett tag. Men inte pĂ„ Asio directx full duplex driver sĂ„ det mĂ„ste vara EMU:s drivrutin som Ă€r knasig!! Satt och lĂ€ste alla inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ allmĂ€nt.......ni verkar vara ett tight gĂ€ng som hĂ€nger ihop hĂ€r.........ville svara pĂ„ mĂ„nga inlĂ€gg, men vet inte om man ska svara pĂ„ dessa frĂ„n i sommras? Förresten sĂ„ heter jag Thomas och Ă€r 31 Ă„r. Torska dit pĂ„ Rave/Dance/Techno/Trance i samband med prodigys "Charlie" och Praga Khans "Violet skies". Gick pĂ„ alla "bryt raves" och stora fester bla i gamla LUMA lokalen i hammarby hamnen (lĂ„ngt innan docklands). De va fett!! You are the eyewitness mm. Byggde upp en analog studio med TB 303 101 606 707 808 909 SH 09 Juno106 Korg mono poly Juno 1 Jupiter 8 Nord lead 1 Sampler+dator (486:a). SlĂ€ppte en skĂva "vinyl" pĂ„ Planet rythm UK. 1994. Det var mitt mĂ„l sen sĂ„lde jag allt.....kan vĂ€l passa i kategorin "det jag Ă„ngrar". Nu kör jag igen, men bara med mjukvara och för min egen skull. Drömmen om att köra set inför publik och sĂ€lja massa skivor försvann nĂ€r jag upptĂ€ckte hur svĂ„rt det va att verkligen göra musik. DELL 8300 p4 1024 ram EMU 1820 SX 3 Dual monitor. Ultrasone (hörlurar) 5.1 system+event 20/20 bas Ediroll pcr-30 midi klav Emulator x Powercore PCI med virus full bundle Stylus Atmossphere FM 7 PRO 52 53 Halion Xphrase Attack Waves gold pluggar. mm SkĂ„l och tummen upp, lĂ€gg den pĂ„ tungan! đ
Davidooz Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 raid krĂ€ver minst 2 hĂ„rdiskar! sĂ„ det kan vara lite svĂ„rt att utnyttja raid om du endast har 1 hĂ„rdisk! đ /david
Tomazo Postat 7 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 7 november 2004 Ja precis! Men mitt support svar frĂ„n TC kom efter tvĂ„ veckor och han sa att det kunde vara pga mitt raid kort (som jag inte har) att jag har problem! đ
Lundin Postat 7 november 2004 Postat 7 november 2004 Det lÄter konstigt om ditt problem - mondo - ... fasen va jobbigt.. Jag kör med 2x Creamware kort + ett UAD-1 ( mackie ) och det var inga problem men dom skrev att man skulle installera UAD-kortet först om man fick problem.. Har du testat att installera TC först -> sen EMU't? Det dom menar frÄn TC-supporten var sÀkert en hÄrdvarukonflikt som skulle ha med RAIDkortet att göra...om du nu haft ett sÄnt..och OM du har det..kan du komma Ät BIOS i din burk?.. ( vanligtvis F2 under uppstart ) och kolla om det gÄr att disabla i BIOS...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.