Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej igen! Nu har har jag fÄtt ett svar pÄ mitt problem......om det Àr lösningen?

Vet ej........! Jag har inte stoppat i ett raid kort. Kan det finnas pÄ moderkortet?

Och hur ser jag om det i sÄdana fall Àr primÀr eller sekundÀr?

TC:s svar nedan.

HÄller just pÄ att lÀra mig om raid....men det verkar lite FAR OUT!

Beklager den lange svartid - vi har modtaget et stigende antal supporthenvendelser pÄ det seneste.

Jeg kan dÄrligt forestille mig at der er et problem med dit bundkort; vi anbefaler enten Asus eller Intel som udgangspunkt, sÄ problemet burde ikke ligge her. Udfra din systembeskrivelse ser det ud til, at du har et RAID kort siddende i maskinen. Er det korrekt? I sÄfald, hvilken fabrikant RAID kort er der tale om? Benytter den den primÊre eller sekundÊre IDE-controller?

Annons
Postat

PrimÀr eller sekundÀr IDE-kontakt brukar stÄ angivet pÄ moderkortet, eller sÄ ser du det om du gÄr in i BIOS och kollar vilken disk som sitter var.

Är diskarna helt identiska, vilket troligtvis RAID krĂ€ver, kan det ju bli lite trixigare.

DĂ„ kanske du kan koppla bort den ena och sedan starta datorn, under Bootup sekvensen kan du sedan kolla vilken av diskarna den hittar.

ELLER.

Kolla baktill pÄ diskarna hur byglingarna Àr satta... ett normalt system har följande instÀllningar:

PrimÀr IDE Master

PrimÀr IDE Slav

SekundÀr IDE Master

SekundÀr IDE Slav

Lycka till

Postat

Hmmmm...ja kanske lite.......men inte sÀker om det var intrigerat pÄ moderkortet.......men vet lite mera nu......det possitiva med problem Àr att man lÀr sig prylarna rÀtt grundligt.....fast igentligen inte....det man inte vet, lider man inte av!! Eh?

Äh, det fungerar nu Dell skiten.....men inte med EMU:s Asio divrutin......!

Men jag tror inte det kommer att bli sÄ mycket bÀttre....!

Kör Asio directx full duplex driver istÀllet......hög latency pÄ inputen dock......men man kan anvÀnda EMU:s till detta. AlltsÄ klinka pÄ klavet, men kör man tungt med lÄten igÄng dÄ sprakar det efter ett tag. Men inte pÄ Asio directx full duplex driver sÄ det mÄste vara EMU:s drivrutin som Àr knasig!!

Satt och lÀste alla inlÀgg hÀr pÄ allmÀnt.......ni verkar vara ett tight gÀng som hÀnger ihop hÀr.........ville svara pÄ mÄnga inlÀgg, men vet inte om man ska svara pÄ dessa frÄn i sommras?

Förresten sÄ heter jag Thomas och Àr 31 Är.

Torska dit pÄ Rave/Dance/Techno/Trance i samband med prodigys "Charlie" och Praga Khans "Violet skies".

Gick pÄ alla "bryt raves" och stora fester bla i gamla LUMA lokalen i hammarby hamnen (lÄngt innan docklands). De va fett!!

You are the eyewitness mm.

Byggde upp en analog studio med TB 303 101 606 707 808 909 SH 09 Juno106 Korg mono poly Juno 1 Jupiter 8 Nord lead 1 Sampler+dator (486:a).

SlÀppte en skíva "vinyl" pÄ Planet rythm UK. 1994.

Det var mitt mÄl sen sÄlde jag allt.....kan vÀl passa i kategorin "det jag Ängrar".

Nu kör jag igen, men bara med mjukvara och för min egen skull.

Drömmen om att köra set inför publik och sÀlja massa skivor försvann nÀr jag upptÀckte hur svÄrt det va att verkligen göra musik.

DELL 8300 p4 1024 ram

EMU 1820

SX 3

Dual monitor.

Ultrasone (hörlurar)

5.1 system+event 20/20 bas

Ediroll pcr-30 midi klav

Emulator x

Powercore PCI med virus full bundle

Stylus

Atmossphere

FM 7

PRO 52 53

Halion

Xphrase

Attack

Waves gold pluggar.

mm

SkÄl och tummen upp, lÀgg den pÄ tungan!

😆

Postat

raid krÀver minst 2 hÄrdiskar!

sÄ det kan vara lite svÄrt att utnyttja raid om du endast har 1 hÄrdisk!

😆 /david

Postat

Ja precis! Men mitt support svar frĂ„n TC kom efter tvĂ„ veckor och han sa att det kunde vara pga mitt raid kort (som jag inte har) att jag har problem! 😆

Postat

Det lÄter konstigt om ditt problem - mondo - ... fasen va jobbigt..

Jag kör med 2x Creamware kort + ett UAD-1 ( mackie ) och det var inga problem

men dom skrev att man skulle installera UAD-kortet först om man fick problem..

Har du testat att installera TC först -> sen EMU't?

Det dom menar frÄn TC-supporten var sÀkert en hÄrdvarukonflikt som skulle ha med RAIDkortet att göra...om du nu haft ett sÄnt..och OM du har det..kan du komma Ät BIOS i din burk?.. ( vanligtvis F2 under uppstart ) och kolla om det gÄr att disabla i BIOS...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.