Jump to content
Annons

Var kan jag göra en demoinspelning?


Liw84

Recommended Posts

Hej

Jag är en tjej på 24 år som har sång som intresse. Jag skulle vilja göra en demoinspelning med min sång. Jag gör ingen egen musik utan sjunger bara.

Är det kanske någon här på forumet som har möjlighet att hjälpa mig med inspelning eller känner ni till någon bra person/ studio att vända sig till?

Jag är väldigt ovan med inspelningar så den person/de personer som ska hjälpa mig måste acceptera att jag är ett blåbär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var bor du?

Hitta någon som kan kompa dig på inspelningen och repa järnet så det verkligen sitter kalasbra innan ni går in i studion. Nybörjare eller inte så ska det gå så smidigt det bara går. Kanske kan typ Studiefrämjandet eller liknande hjälpa till med att fixa en studio. Ring runt och kolla!

Sen finns det ju folk här på forumet som har studio men de får skriva själva såklart. 😄

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

GIGAN (oregistrerad)
Hej

Jag är en tjej på 24 år som har sång som intresse. Jag skulle vilja göra en demoinspelning med min sång. Jag gör ingen egen musik utan sjunger bara.

Är det kanske någon här på forumet som har möjlighet att hjälpa mig med inspelning eller känner ni till någon bra person/ studio att vända sig till?

Jag är väldigt ovan med inspelningar så den person/de personer som ska hjälpa mig måste acceptera att jag är ett blåbär.

Var bor du?

Vad är det för typ av musik du vill göra?

Vet du nu vilken/vilka låtar du vill sjunga in?

Har en demostudio i Stholmstrakten.

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

friend (oregistrerad)

Har du ingen kompis med en nyare Mac?

Då finns ju Garage Band på den och med ett enklare ljudkort och en mic så kommer ni ganska långt.

Du kan ju tex. använda en instrumental inspelning av en låt och lägga på sång på den, om du inte hittar folk som kan hjälpa dig att spela komp.

Det kan annars bli rätt dyrt för dig och är du "ett blåbär" som du sa så har du inte något att byta med heller, i fråga sångpålägg på annan inspelning.

+ att inspelning med ovan sångerska ta en hel del tid och då drar det iväg i avseende pengar.

En demo inspelning kan ligga på 2.000 upp runt 5.000:- om du måste få nån att spela in musiken åt dig också, om det nu ska bli bra.

Redigerat av friend
Link to comment
Dela på andra sajter

Var bor du?

Vad är det för typ av musik du vill göra?

Vet du nu vilken/vilka låtar du vill sjunga in?

Har en demostudio i Stholmstrakten.

GIGAN

Jag bor några minuters gångväg från Sollentuna station.

När det gäller musik så har jag tänkt på lite olika sånger kanske någon musikal. En sång som jag redan vet att jag vill spela in är Gabriellas sång. Jag vet inte om man kan kalla den visa men kanske åt det hållet.

Var har du din studio? Skulle det kanske finnas en möjlighet att få spela in där någon gång i höst? hur mycket skulle det kunna kosta att spela in säg 3 låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
GIGAN (oregistrerad)
Var bor du?

Vad är det för typ av musik du vill göra?

Vet du nu vilken/vilka låtar du vill sjunga in?

Har en demostudio i Stholmstrakten.

GIGAN

Jag bor några minuters gångväg från Sollentuna station.

När det gäller musik så har jag tänkt på lite olika sånger kanske någon musikal. En sång som jag redan vet att jag vill spela in är Gabriellas sång. Jag vet inte om man kan kalla den visa men kanske åt det hållet.

Var har du din studio? Skulle det kanske finnas en möjlighet att få spela in där någon gång i höst? hur mycket skulle det kunna kosta att spela in säg 3 låtar?

Hej Liw!

Är du fortfarande intresserad av att spela in hos mig, eller kanske du har hittat en annan studio?

Hör gärna av dig, så jag vet om vi ska boka en tid, eller ej.

MVH

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...