oioioi Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Finns det något bra, enkelt program för att öva sångröstens tonsäkerhet med? Något där man typ ska sjunga med annan röst/instrument och får "betyg". (Nu menar jag inte singstar...) Man ska gärna få höra en liten melodi och få försöka upprepa. Och kanske även sjunga efter noter.
StevenJohnson (oregistrerad) Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 Jag läste om ett sådant progam i S.O.S. Minns dock inte vad det heter, men jag ska kika runt lite. På återseende /Steven
Claes Holmerup Postat 28 juli 2008 Postat 28 juli 2008 (redigerat) En metod som jag har hört att en del har lyckats bra med, är att skaffa Melodyne och se grafiskt var och hur mycket fel man gör. Just att se felen visuellt verkar alltså kunna hjälpa till så att man förstår sina brister bättre - åtminstone i vissa fall... Om det är gehörsträning som behövs, så finns också t ex EarMaster. Redigerat 28 juli 2008 av Claes
oioioi Postat 29 juli 2008 Trådstartare Postat 29 juli 2008 En metod som jag har hört att en del har lyckats bra med, är att skaffa Melodyne och se grafiskt var och hur mycket fel man gör. Just att se felen visuellt verkar alltså kunna hjälpa till så att man förstår sina brister bättre - åtminstone i vissa fall... Om det är gehörsträning som behövs, så finns också t ex EarMaster. Tack för tipsen! Jag har nu laddat ner Earmaster för utvärdering. Melodyne verkar lite för avancerat för mig (och dessutom för dyrt för mig).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.