Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja tja alla glada!

Ja, som sagt. Jag införskaffade mig en midiklaviatur för absolut första gången i mitt liv häromdagen. Allt funkade utmärkt, reason hittade klaviaturen och så blabla...

Men !, jag vet inte om det är jag som är petig, men ljudet går efter när jag klinkar på tangenterna.

Skall det verkligen vara såhär?

Om det ska vara det så ber jag om ursäkt för att slösat bort er tid på min fråga, Om det inte skall vara såhär så skulle jag vara jätte tacksam för en förklaring hur man löser upp detta problem, så att ljudet går jämnt så att säga.

Tackar!

MVH Anna

Annons
Postat (redigerat)

Sök på latency i forumet. 🙂

Fördröjningarna har inget med klaviatur eller Reason att göra. Det är ditt ljudkort som har för hög buffert. Vilket ljudkort har du? Har det ASIO-drivrutiner?

Redigerat av Linus
Postat (redigerat)

anänder inte reason men i cubase kan man ställa in så att man använder ljudkortets asiodrivrutiner och då slipper du fördröjningen.

visst har jag frågat dig tidigare om du tagit ditt namn efter anticimex låt warmachine?

Redigerat av sixties
Postat
Sök på latency i forumet. 😛

Fördröjningarna har inget med klaviatur eller Reason att göra. Det är ditt ljudkort som har för hög buffert. Vilket ljudkort har du? Har det ASIO-drivrutiner?

Okej okej, då behöver jag inte oroa mig 😉. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag har för ljudkort, det var min far som köpte datorn komplett, men han kan inte svara på den frågan 😉 ..

Skulle du kunna rekommendera ngt bra ljudkort?

Postat
Sök på latency i forumet. 😛

Okej okej, då behöver jag inte oroa mig 😉. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag har för ljudkort, det var min far som köpte datorn komplett, men han kan inte svara på den frågan 😉 ..

Skulle du kunna rekommendera ngt bra ljudkort?

det låter som du kör med det inbyggda ljudkortet och det har ju troligtvis inte asio

så ladda ner asio4all som jag tidigare länkade

det borde iallafall bli markant skillnad med det

det finns många andra trådar om ljudkort du borde läsa...

själv har jag motu ultralight och det är bra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.