Jump to content
Annons

Woffot


Woffot

Recommended Posts

Klart man kastar in en presentation nu när jag äntligen ska börja spela in igen.

Bakgrund: Född 1979. Som liten hade jag minikeyboards som man plinkade med. Sedan högstadiet en akustisk gitarr och en seriösare keyboard och är därför självlärd och hyfsad på strängar och klaviatur. Under senare hälften av 1990-talet pysslade jag massor med FastTracker II och det har väl cementerat ett intresse för inslag av elektropoppiga inslag i musik. Kring 2000 skrev jag mycket gitarrbaserad popmusik som spelades in med lånade grejor eller hos kamrater. Efter det har bristen på olycklig kärlek hämmat kreativiteten, vilket inte påskyndat köp av egna grejor, men nu är suget för stort - även om inga hjärtan brustit. 😉

Musiksmaken är bred och jag kan lyssna på allt från Mozart till The Verve och Miles Davis till gamla pärlor med Sash! 🙂 Melankoli och vemod är en bra känsla i musik, det blir så vackert. Därför har Kent varit favoritbandet, säkert också med stöd av att de är och framförallt var så tekniskt oskickliga musiker att man kunnat lära sig allt. På senare år har jag även uppskattat Muse för just melankoli, rock och synthelement.

Troligtvis kommer jag att göra lika stora delar popmusik som någon form av dans/klubb-umpa-umpa.

Brister att fila på: Nöjer mig för lätt med halvmesyrer emellanåt, sång.

Tror att forumet med den sköna blandningen av människar blir en stor tillgång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen. FT2 ger mig bra vibrationer. Ett av de programmen jag suttit med också i MÅNGA år tidigare. Tyvärr gjorde det också övergången till stora sequencer lite komplicerad. Men skam den som ger sig. Kul att du hittat hit 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Hej och välkommen!

Välkommen. FT2 ger mig bra vibrationer. Ett av de programmen jag suttit med också i MÅNGA år tidigare. Tyvärr gjorde det också övergången till stora sequencer lite komplicerad. Men skam den som ger sig. Kul att du hittat hit 😄

TF2 ger mig bra vibrationer... har inte kört FT2 😉😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...