Jump to content
Annons

Presentation

Recommended Posts

Placid (oregistrerad)
Postat

HallÄ allesammans!

Jag tÀnkte att det var lika bra o presentera sig pÄ en gÄng, eftersom jag kommer inom en snar framtid att posta lite o trÄdar o sÄ =P.

Jag tÀnkte berÀtta lite kort om mig.

Jag heter Emil och jag Àr snart 20 Är gammal. Bor i Sundsvall och Àr just nu arbetslös och söker jobb för fullt =).

Började med musiken i gymnasiet, hade det som projektarbete i trean och sen har man varit som fast 😛.

Att lyssna pÄ musiken har alltid varit en stor del av mitt liv. Det som jag lyssnar pÄ mest just nu Àr: Hardstyle/Techno, Trance, House (mest Electro) och sen lite rock ocksÄ. Eftersom mitt intresse var sÄ pass stort, sÄ kÀndes det som att det var en sjÀlvklarhet att börja prodda egen musik =). Jag har snart hÄllit pÄ i ca ett Är (Augusti) med musiken. Tycker faktiskt att jag har lÀrt mig vÀldigt mycket pÄ den tiden men det gÄr ju upp o ner ibland. Just nu Àr jag i stadiet att jag hÄller pÄ o rattar fram egna ljud, har kommit en bit pÄ vÀgen men tycker det Àr svÄrt. Men den senaste tiden har det gÄtt riktigt segt. För det första vet jag inte riktigt vad det Àr för musiken jag vill göra. Tidigare har det alltid varit Trance jag velat göra men nu eftersom sÄ kÀnns det som att man inte ens vet hur man gör det... Alla tycker att det lÄter mer som Dance eller nÄgot annat. Men det jag har kommit fram till i alla fall Àr att det ska vara ganska tungt, anpassat för klubben. Det Àr ju dÀr man vill bli spelad =). SÄ det siktar vÀl mest Ät Hard Trance eller möjligen Hardstyle. Har Àven funderat pÄ att göra House. Men har ingen aning om hur man gör det o sÄ. Om ni har lust o kanske förklara lite grunder o sÄ eller ge tips pÄ nÄgon stil man kan gÄ efter sÄ vore det snÀllt =). Vill ju sjÀlvklart skapa ett eget sound men sÄdant tar tid =) men det kommer med tiden =).

TÀnkte ocksÄ berÀtta lite om vad har för saker o sÄnt.

Just nu anvÀnder jag mig av FL Studio 8 men har haft tankar pÄ om man skulle kanske gÄ över till Cubase eller Reason. Sen har jag Àven skaffat mig nÄgra saker sÄsom monitorer, ljudkort och en midi-klaviatur. Funderar pÄ om man skulle ha varit till musikbörsen och handlat ett par hörlurar och kanske en mick. BerÀtta gÀrna om ni har nÄgot tips pÄ hörlurar eller mick. TÀnkte ha hörlurar frÀmst till att mixa, jag ville fÄ ett annat perspektiv pÄ musiken istÀllet bara för högtalarna. Men det ska jag sjÀlvklart att gÄ o slölyssna i dem =). Sen micken ska vÀl inte direkt vara sÄ avancerad, tÀnkte vÀl mest snacka eller kanske be min flickvÀn göra lite effekter eller möjligen sjunga =) vi fÄr se =).

Jag kan fortsÀtta o skriva en massa men det börjar bli sent sÄ det fÄr rÀcka sÄ hÀr =).

Om det Àr nÄgot ni skulle vilja veta sÄ Àr det bara att frÄga!

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar

Placid / Emil

Annons
Postat

Haj Emil och vÀlkommen hit. Tips pÄ mikrofoner hittar du massor hÀr pÄ forumet. Men tvÄ stycken kan du fÄ av mig.

TSM MT87 = bra allroundmikrofon som jag testat pÄ bÄde sÄng och trummor

SPB1 = VÀl omnÀmnd mikrofon hÀr pÄ frumet, men har inte testat denna sjÀlv

MVH

Anders

Placid (oregistrerad)
Postat
Haj Emil och vÀlkommen hit. Tips pÄ mikrofoner hittar du massor hÀr pÄ forumet. Men tvÄ stycken kan du fÄ av mig.

TSM MT87 = bra allroundmikrofon som jag testat pÄ bÄde sÄng och trummor

SPB1 = VÀl omnÀmnd mikrofon hÀr pÄ frumet, men har inte testat denna sjÀlv

MVH

Anders

Tackar! :rolleyes:

Okej, tack sÄ mycket! Jag ska kolla upp dessa!

// Placid

Placid (oregistrerad)
Postat
HiYa 🙂

Tja 😄

Placid (oregistrerad)
Postat
Hej och vÀlkommen!

Tackar! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.