Placid (oregistrerad) Postat 15 juli 2008 Postat 15 juli 2008 HallĂ„ allesammans! Jag tĂ€nkte att det var lika bra o presentera sig pĂ„ en gĂ„ng, eftersom jag kommer inom en snar framtid att posta lite o trĂ„dar o sĂ„ =P. Jag tĂ€nkte berĂ€tta lite kort om mig. Jag heter Emil och jag Ă€r snart 20 Ă„r gammal. Bor i Sundsvall och Ă€r just nu arbetslös och söker jobb för fullt =). Började med musiken i gymnasiet, hade det som projektarbete i trean och sen har man varit som fast đ. Att lyssna pĂ„ musiken har alltid varit en stor del av mitt liv. Det som jag lyssnar pĂ„ mest just nu Ă€r: Hardstyle/Techno, Trance, House (mest Electro) och sen lite rock ocksĂ„. Eftersom mitt intresse var sĂ„ pass stort, sĂ„ kĂ€ndes det som att det var en sjĂ€lvklarhet att börja prodda egen musik =). Jag har snart hĂ„llit pĂ„ i ca ett Ă„r (Augusti) med musiken. Tycker faktiskt att jag har lĂ€rt mig vĂ€ldigt mycket pĂ„ den tiden men det gĂ„r ju upp o ner ibland. Just nu Ă€r jag i stadiet att jag hĂ„ller pĂ„ o rattar fram egna ljud, har kommit en bit pĂ„ vĂ€gen men tycker det Ă€r svĂ„rt. Men den senaste tiden har det gĂ„tt riktigt segt. För det första vet jag inte riktigt vad det Ă€r för musiken jag vill göra. Tidigare har det alltid varit Trance jag velat göra men nu eftersom sĂ„ kĂ€nns det som att man inte ens vet hur man gör det... Alla tycker att det lĂ„ter mer som Dance eller nĂ„got annat. Men det jag har kommit fram till i alla fall Ă€r att det ska vara ganska tungt, anpassat för klubben. Det Ă€r ju dĂ€r man vill bli spelad =). SĂ„ det siktar vĂ€l mest Ă„t Hard Trance eller möjligen Hardstyle. Har Ă€ven funderat pĂ„ att göra House. Men har ingen aning om hur man gör det o sĂ„. Om ni har lust o kanske förklara lite grunder o sĂ„ eller ge tips pĂ„ nĂ„gon stil man kan gĂ„ efter sĂ„ vore det snĂ€llt =). Vill ju sjĂ€lvklart skapa ett eget sound men sĂ„dant tar tid =) men det kommer med tiden =). TĂ€nkte ocksĂ„ berĂ€tta lite om vad har för saker o sĂ„nt. Just nu anvĂ€nder jag mig av FL Studio 8 men har haft tankar pĂ„ om man skulle kanske gĂ„ över till Cubase eller Reason. Sen har jag Ă€ven skaffat mig nĂ„gra saker sĂ„som monitorer, ljudkort och en midi-klaviatur. Funderar pĂ„ om man skulle ha varit till musikbörsen och handlat ett par hörlurar och kanske en mick. BerĂ€tta gĂ€rna om ni har nĂ„got tips pĂ„ hörlurar eller mick. TĂ€nkte ha hörlurar frĂ€mst till att mixa, jag ville fĂ„ ett annat perspektiv pĂ„ musiken istĂ€llet bara för högtalarna. Men det ska jag sjĂ€lvklart att gĂ„ o slölyssna i dem =). Sen micken ska vĂ€l inte direkt vara sĂ„ avancerad, tĂ€nkte vĂ€l mest snacka eller kanske be min flickvĂ€n göra lite effekter eller möjligen sjunga =) vi fĂ„r se =). Jag kan fortsĂ€tta o skriva en massa men det börjar bli sent sĂ„ det fĂ„r rĂ€cka sĂ„ hĂ€r =). Om det Ă€r nĂ„got ni skulle vilja veta sĂ„ Ă€r det bara att frĂ„ga! Med VĂ€nliga HĂ€lsningar Placid / Emil
Anders F Postat 15 juli 2008 Postat 15 juli 2008 Haj Emil och vÀlkommen hit. Tips pÄ mikrofoner hittar du massor hÀr pÄ forumet. Men tvÄ stycken kan du fÄ av mig. TSM MT87 = bra allroundmikrofon som jag testat pÄ bÄde sÄng och trummor SPB1 = VÀl omnÀmnd mikrofon hÀr pÄ frumet, men har inte testat denna sjÀlv MVH Anders
Placid (oregistrerad) Postat 16 juli 2008 Postat 16 juli 2008 Haj Emil och vÀlkommen hit. Tips pÄ mikrofoner hittar du massor hÀr pÄ forumet. Men tvÄ stycken kan du fÄ av mig. TSM MT87 = bra allroundmikrofon som jag testat pÄ bÄde sÄng och trummor SPB1 = VÀl omnÀmnd mikrofon hÀr pÄ frumet, men har inte testat denna sjÀlv MVH Anders Tackar! Okej, tack sÄ mycket! Jag ska kolla upp dessa! // Placid
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.