Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja det är så att jag köpte ett TC Elektroniks Konnekt Live kort för ca2 månader sen. grejen är nu så att efter 2 månaders krångel orkar jag inte med mer utan vill bara ha ett ljudkort som fungerar så jag kan komma igång med musiken nån gång och överhuvudtaget lyssna på musik med min dator.

För kortet jag har nu krånglar hela tiden datorn hittar det inte lite då och då, knastrar, krånglar med ableton live o grejer...

så jag har snackat med affären vilket är musikbörsen och dom har sagt att jag får byta ut kortet mot ett annat i samma pris klass vilket då blir 4000:- kr

Jag vill ha ett ljudkort som är stabilt som funkar och som det är så bra ad omvandling eller vad det heter som möjligt på behöver inte vara massa prylar på det utan bara ett schysst kort med bra drivisar kommer nämligen bara använda vst instrument och så som det ser ut nu kommer att göra psy trance så jag behöver inte massa ingångar och dylikt men om det finns ett jävligt bra kort som råkar ha det och det bara kostar 500kr extra så spelar det ingen roll då kan jag köra på det bara jag vet att det är ett bra.

är inte så jävla bra på dettta så jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig och det måste komma från musikbörsen kortet så rekommendera endast kort dom har och det får kosta max 4500:-

MVH Swampi

Redigerat av swampi
Annons
Postat
Tja det är så att jag köpte ett TC Elektroniks Konnekt Live kort för ca2 månader sen. grejen är nu så att efter 2 månaders krångel orkar jag inte med mer utan vill bara ha ett ljudkort som fungerar så jag kan komma igång med musiken nån gång och överhuvudtaget lyssna på musik med min dator.

För kortet jag har nu krånglar hela tiden datorn hittar det inte lite då och då, knastrar, krånglar med ableton live o grejer...

så jag har snackat med affären vilket är musikbörsen och dom har sagt att jag får byta ut kortet mot ett annat i samma pris klass vilket då blir 4000:- kr

Jag vill ha ett ljudkort som är stabilt som funkar och som det är så bra ad omvandling eller vad det heter som möjligt på behöver inte vara massa prylar på det utan bara ett schysst kort med bra drivisar kommer nämligen bara använda vst instrument och så som det ser ut nu kommer att göra psy trance så jag behöver inte massa ingångar och dylikt men om det finns ett jävligt bra kort som råkar ha det och det bara kostar 500kr extra så spelar det ingen roll då kan jag köra på det bara jag vet att det är ett bra.

är inte så jävla bra på dettta så jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig och det måste komma från musikbörsen kortet så rekommendera endast kort dom har och det får kosta max 4500:-

MVH Swampi

Varför inte jobba vidare och hitta vad som är felet istället..

Konnekt live är så bra kort att det e värt jobbet, för bättre kort hittar du inte för dom pengarna..

Kör du med laptop eju det bara att stövla in på Musikbörsen med dator och ljudkort och låta dom få det att funka..

Jag skulle inte alls bli förvånad om det är ditt FW-kort som är problemet och/eller drivisar/firmware..

Har för mej att jag läst i något forum att TC e kinkiga med vilket FW-kort som användes..

Postat

Kör du PC?

Vilket chipset sitter bakom Firewireporten?

Jag vill bara få bekräftat vad du har i datorn, så att vi kan utesluta datorn och lägga skulden på ljudkortet. Annars finns det risk att du hamnar i samma båt igen, fast med ett annat kort.

Jag vet några fall där det slitits hår över ljudkort för att sedan inse att det hela kunde lösts med ett nytt kontrollerkort för Firewire.

Postat (redigerat)

Har du en nyare Mac kan detta vara ett problem (info jag hittade nyss)

User feedback and internal testing indicates that recent changes introduced by Apple in Mac OS X 10.5.2 can cause audio dropouts and similar problems on Macbook/Macbook Pro computers.

This issue is not limited to NI software in particular, but applies to performance-criticial music software in general.

Har du PC så e det säkert FW-kort eller drivisar/firmware du skall angripa..

Måste ju utgå ifrån att din dator funkar ok 😉

http://acapella.harmony-central.com/forums...d.php?t=1614053 <-- länk till möjlig info

Redigerat av Biran
Postat

Hittade lite mera info:

I initially experienced some difficulties getting the Konnekt 24D to function correctly but once these had been overcome the unit performed flawlessly.

My initial attempts to get the Konnekt 24D working with my main test PC were somewhat frustrating and I couldn't get the TC Near Control Panel to recognise that the unit was present. I tried the unit on a further desktop computer and a laptop (each with different Firewire interfaces) and experienced similar difficulties — either no connection or stuttering audio. Thinking I had simply been sent a faulty unit, TC Electronic kindly sent me a second 24D but I had exactly the same problems with this. I finally overcame the issue by installing a new Firewire interface (a Belkin PCI card) into my main test system, at which point both 24Ds worked first time of asking. Coincidentally, at the end of this process I happened to take delivery of a new PC laptop and the 24D also worked flawlessly with that. TC Electronic's Thomas Valter confirmed that there are a small number of Firewire chip sets that can be problematic with the 24D and that these are the same as for the Powercore system. Potential purchasers might want to test the 24D with their own hardware prior to purchase but, with PCI Firewire cards being relatively inexpensive, the issue can be easily solved. And, as detailed towards the end of the main text, given the subsequent performance of the interface, I found that overcoming these initial teething problems was well worth the effort.

Postat

Kör du PC?

Vilket chipset sitter bakom Firewireporten?

Jag vill bara få bekräftat vad du har i datorn, så att vi kan utesluta datorn och lägga skulden på ljudkortet. Annars finns det risk att du hamnar i samma båt igen, fast med ett annat kort.

Jag vet några fall där det slitits hår över ljudkort för att sedan inse att det hela kunde lösts med ett nytt kontrollerkort för Firewire.

Jag har en lg kp44v = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=202147 exakt den modelen är det och det är ett texas instrument chipset för Firewire vilket är det bästa om jag inte minns fel. laptop asså

sen till det där med att ta med datorn till MB har jag gjort och det roliga var att det inte krångla en enda gång då fast sen senare när jag tog hem det började det jävla hackande på musiken och massa grejer.

jo jag har oxå förstått att det är ett jävligt bra kort och vill helst inte byta ut det men vad ska jag göra när det inte funkar allt känns bara jävligt hopplöst.

asså jag vet ju att det inte är fel på kortet för det funkar på andra datorer men vad ska jag göra kan inte bara dra o köpa en ny dator och kan inte sälja den heller för jag får ju inget för den längre annars skulle jag sålt dator fanskapet.

men tror ni på att köpa ett firewire instickskort till datorn eller ? i så fall vilket ?

Postat

Är det så att du har fler enheter än ditt ljudkort kopplade till FireWire (tänker närmast på en extern hårddisk eller liknande)? Prova isåfall att koppla ur den/de enheterna då Live kräver en egen dedikerad FireWire-buss.

Kopierat från TC Electronics Live spec längst ner på Tech Specs:

"* We recommend running Konnekts on a dedicated FireWire bus.

If your computer has one or more FireWire connections on the chassis they will typically run on the same FireWire bus. You may connect the Konnekt to one of these. If you intend to run more FireWire devices simultaneously, such as e.g. an external hard drive, we recommend running this device on a separate bus.

This would typically be on an installed FireWire PCI card. Note that such a FireWire PCI card typically has 3 ports but these also operate on a single bus."

Postat (redigerat)
detta kan vara din räddning

http://www.frostacm.com/products2.php?prodid=105

Xpresscard - Pciexpress for mobile

2 x firewire simultaneous full bandwith 800 ports

Texas instrument processors

ser ut att vara 2 separata kanaler med egena processorer

a det verkar ju vara lösningen men man behöver ju inte så många portar finns det ingen billigare version med mindre portar ? eller något annat märke eller är det bara den som gäller ?

Tack för all hjälp iaf oerhört glad

EDIT: Märkte att det bara var 2 portar det blir men fan vad dyr varför så dyr ?

Redigerat av swampi
Postat

För det var en Frost. Av ett annat märke kan du få samma sak för en tredjedel av priset.

Korten ovan är ExpressCard och enligt din länk till Prisjakt så har din maskin PC-Card. Stämmer det verkligen? Inte ExpressCard?

Försökte dubbelkolla på LG:s hemsida men där går det inte att hitta din burk.

ExpressCard, 2 portar FW800 (använd adapter till FW400 för användning med ljudkortet)

ExpressCard, 2 portar FW400 (ingen 800, men om du inte behöver så slipper du adaptrar...)

PC-Card, 3 portar FW400 (använd bara en av portarna)

Postat

För det var en Frost. Av ett annat märke kan du få samma sak för en tredjedel av priset.

Korten ovan är ExpressCard och enligt din länk till Prisjakt så har din maskin PC-Card. Stämmer det verkligen? Inte ExpressCard?

ExpressCard, 2 portar FW800 (använd adapter till FW400 för användning med ljudkortet)

ExpressCard, 2 portar FW400 (ingen 800, men om du inte behöver så slipper du adaptrar...)

Är det inte så Linus att Frostkortet har 2 helt oberoende kanaler med egna processorer,

således skall kortet motsvara 2 kort då de billiga korten kanaler delar på 1 processor och kan ej belastas hursomhelst ??

Det skulle kunna förklara varför Frostkortet är dyrare + att det har ett *fint namn* givetvis 😳

Postat (redigerat)

Tjo hittade en annan sida där det står lite mer utfört kanske http://www.ciao.se/LG_W1_KP44V_Express_Dua...7_1_TFT__669199

Kom hem från jobbet nu och skulle sätta igång kortet nu hittar inte datorn det överhuvudtaget jävla skit säger jag bara men jag ska fan inte ge mig ska få skiten att fungera.

EDIT: Jag har en PC Card - typ II plats på min dator är det express eller vad ?

Redigerat av swampi

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.