Jump to content
Annons

Studioljudkort


caddylac (oregistrerad)

Recommended Posts

caddylac (oregistrerad)

Hej! (Vet inte om detta är rätt ställe att lägga den här tråden)

Jag uppdaterade min datorn för några dagar sedan med lite ny hårdvara, och resultatet blev att mitt Creative E-MU 0404 ljudkort blev inkompatibelt med en massa grejjer och fick datorn att frysa och hänga sig. Har aldrig varit riktigt nöjd med det kortet endå, så jag tänkte köpa ett nytt, men jag är helt lost när det gäller sånna här ljudkort. Men vad jag behöver är ett kort runt 1000 till 1500 kronor, som har ungefär samma saker som mitt gamla E-MU 0404, alltså Midi in och ut och allt det där.

Tacksam för all hjälp! // Caddy Lac

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Måste det vara externt? Det finns rätt mycket interna kort med hög kvalitet som kanske kan vara aktuella för dig. I den prisklassen du lägger dig kan du inte räkna med något jättebra om du köper nytt.

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?...nonceid=5432385 som ex.

E-MU 0404 är ett internt pci-ljudkort.

Haha jag läste 0404 USB kortet kortet =P Ibland har man för bråttom

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

M-Audio 2496 är ett annat kort i den prisklassen.

Men ärligt talat är det nog bättre att få liv i ditt Emu kort.

Det blir ingen större skillnad med ett nytt kort i den prisklassen.

Det kommer inte att låta bättre och inga andra kort än Emu har DSP ombord.

Kanske vill du ha inbyggda mickpreampar och möjlighat att styra volym till högtalare och hörlursutgång?

Berätta gärna vad du inte gillar med ditt Emu så kanske man kan guida dig rätt.

Och fryser det och hänger sig låter det som en IRQ krock eller annat och du kommer att få liknande problem med ett nytt ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

caddylac (oregistrerad)

Jag tog ut E-MU kortet och avinstallerade det, men datorn fortsatte att frysa, Så problemet beror bevisligen inte på kortet, utan det är ett PC problem, antagligen moderkortet. Eftersom jag nu vet att kortet funkar (eftersom jag testade det i en annan dator) så tänker jag inte heller köpa ett nytt. Nu måste jag försöka fixa datorn istället 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...