Jump to content
Annons

Förstärkare till roland td-3


landizz

Recommended Posts

Tjo jag undra vilken slags förstärkare ni skulle kunna tipsa om till en roland td-3.

Och skulle det funka att koppla trummorna till elgitarrsförstärkare utan att förstärkarn kan skadas?

Tack i förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle absolut reckomendera ett litet PA. Dels för stereo effekten men även för själva sounden. Ok sounden är inte så grymma i TD-3 modulen från början men jag tror inte en gitarr förstärkare gör dom rättvisa.

Skulle jag ändå vilja lira i en förstärkare skulle jag välja en basförsärkare med lite botten. Man vill ju ha en heavy kagge.

Du ska nog spela bra högt om stärkarn ska gå sönder. Du hör väl när det börjar att dista. 😮

Själv kör jag trummorna in i PC n och så tankar jag EZDrums sound och sedan ut i ett PA med lite punch. Det är kul den hehe. Jag vet inte vad grannarna tycker men jag älskar det.

Lycka till

/Magnus

Redigerat av Hellecaster
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag skulle absolut reckomendera ett litet PA. Dels för stereo effekten men även för själva sounden. Ok sounden är inte så grymma i TD-3 modulen från början men jag tror inte en gitarr förstärkare gör dom rättvisa.

Skulle jag ändå vilja lira i en förstärkare skulle jag välja en basförsärkare med lite botten. Man vill ju ha en heavy kagge.

Du ska nog spela bra högt om stärkarn ska gå sönder. Du hör väl när det börjar att dista. 😄

Själv kör jag trummorna in i PC n och så tankar jag EZDrums sound och sedan ut i ett PA med lite punch. Det är kul den hehe. Jag vet inte vad grannarna tycker men jag älskar det.

Lycka till

/Magnus

Lite offtopic, vad kör du för ljudkort mellan modulen och PCn?

ONTOPIC! Kör med en basförstärkare som föregående talare rekommenderar, testat med både gitarr och basstärlare och den senare är att föredra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag skulle absolut reckomendera ett litet PA. Dels för stereo effekten men även för själva sounden. Ok sounden är inte så grymma i TD-3 modulen från början men jag tror inte en gitarr förstärkare gör dom rättvisa.

Skulle jag ändå vilja lira i en förstärkare skulle jag välja en basförsärkare med lite botten. Man vill ju ha en heavy kagge.

Du ska nog spela bra högt om stärkarn ska gå sönder. Du hör väl när det börjar att dista. 😛

Själv kör jag trummorna in i PC n och så tankar jag EZDrums sound och sedan ut i ett PA med lite punch. Det är kul den hehe. Jag vet inte vad grannarna tycker men jag älskar det.

Lycka till

/Magnus

Lite offtopic, vad kör du för ljudkort mellan modulen och PCn?

ONTOPIC! Kör med en basförstärkare som föregående talare rekommenderar, testat med både gitarr och basstärlare och den senare är att föredra.

Så jag ska inte köpa typ roland pm-10 eller the box MA120 MK II (http://www.thomann.de/se/the_box_ma120_mk_ii.htm)

Istället en helt enkel basförstärkare...

Några förslag på billiga bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag kör min Roland td3 med min gitarrförstärkare. Det funkar finfint. Men jag använder inte mitt till att spela live eller nåt sånt, så om det är det som du ska göra så kan det vara bra att skaffa en bättre förstärkare. Annars så duger en gitarrföstärkare bra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok helt enkelt ska jag ta detta Tycker ni att jag ska köpa Roland pm-10 som är rekommenderat för roland td-3 eller någon annan förstärkare ni kan tipsa om?

Jag tycker du går till musikaffären och sätter dej och testar de olika alternativen. Då vet du vad du tycker är bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok helt enkelt ska jag ta detta Tycker ni att jag ska köpa Roland pm-10 som är rekommenderat för roland td-3 eller någon annan förstärkare ni kan tipsa om?

Jag tycker du går till musikaffären och sätter dej och testar de olika alternativen. Då vet du vad du tycker är bäst.

Ok tack ska gö det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann har ju en billigt som kallas för ''The Box'' som ska vara väldigt bra för det låga priset (runt 1000kr tror jag) men iaf så ska du använda den förstärkartypen som kallas 'medhörning' för bäst sound om du ska ha förstärkeri till digitaltrummor...om du nu inte bestämmer dig för att köpa nån av Roland's egna förstärkare som uppenbarligen är gjorde för digitalset men också är lite dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...