Jump to content
Annons

ESI MAYA44USB + Cubase SE = Dålig kombination?


Palango

Recommended Posts

Hej alla glada studiotomtar!

Jag har nyligen införskaffat studiogrejor och ska bygga upp något seriöst.

Nu när all hårdvara sitter rätt kopplat och jag får ut ljud från datorn (t ex från Media Player) så möter jag mitt första problem.

Jag kan inte välja ljudkortet i Device Setup på Cubase SE.

Det är högst frustrerande att ha en oanvändbar studio - är det någon som känner igen detta?

Tack för alla svar oavsett om det hjälper eller inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja.

Jag har haft samma problem två gånger. Tyvärr var det för länge mellan gångerna för att jag ska minnas exakt vad jag gjorde för att fixa det.

Senaste gången fick jag ominstallera hela j*a windows då cubase verkligen inte kunde hitta mitt kort, trots 20 ominstalleringar.

Jag testade även ominstallera asio4all minst 20 ggr med utan framgångar.

Jag inser att detta inte är ett bra svar eller kommer hjälpa dig just nu, men ville bara säga att om allt annat skiter sig, ominstallera.

Hoppas det löser sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha!

Jo, tack =D Jag sa ju att det inte spelar roll om det hjälper eller inte.

Ditt svar är ändå till ganska stor hjälp, för nu vet jag att det inte är helt fel på bara min dator.

asio4all? Vad är det?

Jag har installerat drivrutinerna för kortet rätt men hittar inte annat än "ESI USBAudio ASIO driver" under VST Multitrack i Device Setup. Det låter ju rätt då det står ESI på skivan där drivrutinerna för kortet ligger.

MEN ICKE SA NICKE!

Det är lika fel som David Letterman i gul slips till sin gråa kostym! =P

Vart ska man vända sig? Vem kan sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Haha!

Jo, tack =D Jag sa ju att det inte spelar roll om det hjälper eller inte.

Ditt svar är ändå till ganska stor hjälp, för nu vet jag att det inte är helt fel på bara min dator.

asio4all? Vad är det?

Jag har installerat drivrutinerna för kortet rätt men hittar inte annat än "ESI USBAudio ASIO driver" under VST Multitrack i Device Setup. Det låter ju rätt då det står ESI på skivan där drivrutinerna för kortet ligger.

MEN ICKE SA NICKE!

Det är lika fel som David Letterman i gul slips till sin gråa kostym! =P

Vart ska man vända sig? Vem kan sånt?

Prova installera om ljudkortet. Sitter det ordentligt ska windows upptäcka nya hårdvaror automatiskt. Hade själv problem för länge sen med mitt audiophile 2496. Den hittade den inte och när jag tog bort kortet och startade upp datorn så hittade den kortet fast det inte satt där och när jag igen stoppade in ljudkortet igen och startade upp så hittade den inte kortet igen. Fick upprepa proceduren ett antal gånger tills det gick. Jävligt irreterande men som sagt var gick det till slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...