Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej alla trevliga människor.

För att fatta mig kort

jag är en kille på 17 år som snart fyller 18 om 2 månader,

jag och min mor har alltid älskat varandra som inget annat

och hon är allt jag har, om nåt skulle hända henne skulle jag nog

hoppat från en bro ....... Nu har hon nyss fyllt 60 och hennes särbo

tog med henne till hemlig ort för att överaska henne, (en liten resa till skåne), så jag är hemma ikväll ensam,

Och en så oansvarig son som jag är har jag inte gett henne en present än! för att inte tråka ut er allt för mycket

så kan jag väl säga att jag vill skriva en låt som beskriver hur jag har

...

* Tänkt om, vill verkligen ta vara på hennes och min relation och se till att vi mår underbart tillsammans,

* Visa att jag bryr mig och älskar henne och lovar att vara snällare.

Hur som helst, så hur får ni de där jobbiga känslorna av pinsamhet att försvinna när ni skriver en låt till någon ni älskar? jag älskar min mor men vill inte sjunga denna inför andra, ändå har jag bara börjat... hehe

" Tiden flyger fort, åren går förbi, det är dags att tänka om, om igen."

" Känns det inte underbart?, att förstå till slut vad man betyder för varann",

" Inga mer färger ska blekna, inga mer ord ska tunnas ut, allting har en mening, det har jag förstått till slut "

Hur ska jag göra för att känna mig mer modig`? jag vet att säkert många vet hur jag känner, hur gör ni`?

EDIT

PS: låten skrivs på akustisk gitarr en Fender Sonoras Callifornia Series",

ursäkta att jag är så grön, och tråkig DS:

Redigerat av spawnfestis
Annons
Postat

Skriver du precis som du känner, så blir det helt enkelt inte pinsamt - men det kan ju vara svårt att sjunga det live ändå om man inte är van vid det. Det är ju lätt att det blir känslosamt och därför kanske svårt att få rösten att bära när känslorna väller fram...

Det kan vara svårare att skriva till sin mamma än att skriva till en flickvän, eftersom det ju handlar om kärlek på olika sätt - och kärleken till föräldrarna är något som man kanske inte pratar så mycket om och därför kan ha svårare att formulera så att det inte låter fel...

Du behöver förstås ta mod till dig - och det är svårt att säga hur man gör det eftersom det ju är individuellt vad som triggar olika känslor, men försök först och främst tänka på att du verkligen vill få fram det viktiga budskapet, utan att det finns något tvivel om innehållet. Det är lite som den scenskräck som vissa skådespelare drabbas av precis innan föreställningen. Nervositeten rinner faktiskt av så fort man kommer igång och börjar sjunga de första tonerna, så egentligen är det väldigt onödigt att vara nervös i förväg...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.