Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har anvÀnt Autotune i Fl Studio nu ett bra tag men hittar inga bra instÀllningar förutom den sÄ kallade "T-Pain" effekten.

Det jag letar efter Àr en lite mjukare och rundare instÀllning som ofta anvÀnts i trance och elektro,

nĂ„gon som vet nĂ„gon? 😠

Annons
Postat

Vad Àr T-Pain effekten för nÄgot? vad skilljer den frÄn Cher-effekten?

nÀmn nÄgon lÄt som har det sound du Àr ute efter!! Jag anÀnder sjÀlv endast melodyne pÄ allt och dÄ kan man göra det "mjukare".. Sen handlar det om att sjunga bra frÄn början...

dÄlig sÄng blir inte bÀttre av autotune.. dÀremot blir bra sÄng annorlunda eller sÄ blir smÄsur sÄng mindre smÄsur

Postat
Vad Àr T-Pain effekten för nÄgot? vad skilljer den frÄn Cher-effekten?

nÀmn nÄgon lÄt som har det sound du Àr ute efter!! Jag anÀnder sjÀlv endast melodyne pÄ allt och dÄ kan man göra det "mjukare".. Sen handlar det om att sjunga bra frÄn början...

dÄlig sÄng blir inte bÀttre av autotune.. dÀremot blir bra sÄng annorlunda eller sÄ blir smÄsur sÄng mindre smÄsur

Den sÄ kallade t-pain effekten Àr ungefÀr samma som cher anvÀnder i nÄgra av hennes lÄtar.

Ska testa och se fall jag hittar en demo eller nÄgot pÄ melodyne.

Jag kan sjunga men vill ha en mer elektronisk röst. 😉

Postat

Tror den har kallats typ cher-effekten i 10 Är nu:)

hursomhelst kolla in melodyne! finns bÄde som plugin och fristÄende

Postat
Tror den har kallats typ cher-effekten i 10 Är nu:)

hursomhelst kolla in melodyne! finns bÄde som plugin och fristÄende

Den videon var typ den första jag tittade pÄ efter att du nÀmnt programmet, dt visade sig att en kompis ocksÄ anvÀnde melodyne och och ska visa lite idag.

Om det Ă€r intressant sĂ„ tror jag jag köper det, vet du nĂ„gon svensk Ă„terförsĂ€ljare? Orkar inte köpa frĂ„n utlandet... 😉

Det hÀr Àr förresten "T-Pain" effekten :

Finns typ tusen liknande videos men valde denna.

• 3 mĂ„nader senare...
Koprofag (oregistrerad)
Postat (redigerat)

nt

Redigerat av Odjuret

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.