djstyler Postat 4 juni 2008 Postat 4 juni 2008 Jag har anvĂ€nt Autotune i Fl Studio nu ett bra tag men hittar inga bra instĂ€llningar förutom den sĂ„ kallade "T-Pain" effekten. Det jag letar efter Ă€r en lite mjukare och rundare instĂ€llning som ofta anvĂ€nts i trance och elektro, nĂ„gon som vet nĂ„gon? đ
iGnu Postat 4 juni 2008 Postat 4 juni 2008 Vad Àr T-Pain effekten för nÄgot? vad skilljer den frÄn Cher-effekten? nÀmn nÄgon lÄt som har det sound du Àr ute efter!! Jag anÀnder sjÀlv endast melodyne pÄ allt och dÄ kan man göra det "mjukare".. Sen handlar det om att sjunga bra frÄn början... dÄlig sÄng blir inte bÀttre av autotune.. dÀremot blir bra sÄng annorlunda eller sÄ blir smÄsur sÄng mindre smÄsur
djstyler Postat 4 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 4 juni 2008 Vad Ă€r T-Pain effekten för nĂ„got? vad skilljer den frĂ„n Cher-effekten? nĂ€mn nĂ„gon lĂ„t som har det sound du Ă€r ute efter!! Jag anĂ€nder sjĂ€lv endast melodyne pĂ„ allt och dĂ„ kan man göra det "mjukare".. Sen handlar det om att sjunga bra frĂ„n början... dĂ„lig sĂ„ng blir inte bĂ€ttre av autotune.. dĂ€remot blir bra sĂ„ng annorlunda eller sĂ„ blir smĂ„sur sĂ„ng mindre smĂ„sur Den sĂ„ kallade t-pain effekten Ă€r ungefĂ€r samma som cher anvĂ€nder i nĂ„gra av hennes lĂ„tar. Ska testa och se fall jag hittar en demo eller nĂ„got pĂ„ melodyne. Jag kan sjunga men vill ha en mer elektronisk röst. đ
iGnu Postat 4 juni 2008 Postat 4 juni 2008 Tror den har kallats typ cher-effekten i 10 Är nu:) hursomhelst kolla in melodyne! finns bÄde som plugin och fristÄende
djstyler Postat 5 juni 2008 TrĂ„dstartare Postat 5 juni 2008 Tror den har kallats typ cher-effekten i 10 Ă„r nu:) hursomhelst kolla in melodyne! finns bĂ„de som plugin och fristĂ„ende Den videon var typ den första jag tittade pĂ„ efter att du nĂ€mnt programmet, dt visade sig att en kompis ocksĂ„ anvĂ€nde melodyne och och ska visa lite idag. Om det Ă€r intressant sĂ„ tror jag jag köper det, vet du nĂ„gon svensk Ă„terförsĂ€ljare? Orkar inte köpa frĂ„n utlandet... đ Det hĂ€r Ă€r förresten "T-Pain" effekten : Finns typ tusen liknande videos men valde denna.
PatrikAlfredsson Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Ăr det nĂ„gon snĂ€ll jĂ€vel som skulle kunna lĂ€gga upp en bild pĂ„ hur man ska vrida rattarna för att fĂ„ till en snygg autotune effekt likt cher har ? vore snĂ€llt.
Koprofag (oregistrerad) Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 (redigerat) nt Redigerat 12 februari 2013 av Odjuret
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.