Jump to content
Annons

inspelning

destiny (oregistrerad)

Recommended Posts

destiny (oregistrerad)
Postat

😉 Hejsan! har snart en p4 med 512ram. skall använda Magix samplitude 6 och dsp/fx pluggins. söker nu ett ljudkort för audio/ev.midi inspelnig,samt en trummaskin (extern) som lämpar sig för Gammal hårdrock-boggierock-blues m.m.

Funkar native drums med samplitude 6? Tacksam för tips!

Annons
Postat

Tänk bara på att Samp6:an inte har stöd för VST/VSTi (om man nu behöver det). Däremot är det fullständigt DX-kompatibelt. Vågar inte uttala mig så mycket om MIDI-stödet (använder det inte själv), men vet att det inte är i klass med andra sequenserprogram. Däremot är Samplitude (kör själv 7:an, som faktiskt har VST/DX-adapter) troligtvis marknadens bästa inspelning/editering/redigerings-program för wave, så jag gratulerar dig till ett mycket bra val. Har faktiskt påpekat för Herr Olsberg att en recension i tidningen av detta för de flesta helt okända program skulle vara på plats, för det är det definitivt värt.

På ljudkortssidan finns där mycket att välja mellan, men själv använder jag (fortfarande) ett M-Audiophile 2496 med önskvärt resultat. Samplitude är ju faktiskt inte speciellt hårdhänt mot CPU:n så behovet av dsp/fx-pluggar har inte varit aktuellt för mig. Däremot skulle jag nog ha stoppat i lite mer minne i lådan (har själv 3 st 512:or).

Om Native Drums funkar i Samp6:an vågar jag inte svara på (har aldrig provat och vet inte vad det är), men att importera MIDI-filer går bra. Har dock aldrig provat DXi i Samplitude. Pysslar själv inte med MIDI. Lasse Mongo här på forumet har nog lite mer kännedom om den saken skulle jag tro. 😉

destiny (oregistrerad)
Postat
😉 tack för svaret. får väl fundera lite på detta och komma med ett nytt inlägg lite senare mors!
Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Har faktiskt påpekat för Herr Olsberg att en recension i tidningen av detta för de flesta helt okända program skulle vara på plats, för det är det definitivt värt.

Samplitude 7 Professional har varit recenserat en gång redan i de första numren av Studio, att det är ett av de absolut bästa audio-programmen idag står det inget tvivel om, det låter helt underbart, och då är det många Pro-Tools, Logic användare som instämmer sedan de konverterat till den religion, mestadels i Tyskland som programmet kommer ifrån.

Deras room-simulator slår alla rekord och det är helt underbart att jobba med.

Där blir det hur många schkålar som helst.

Redigerat av Lasse Mongo
Postat
Har faktiskt påpekat för Herr Olsberg att en recension i tidningen av detta för de flesta helt okända program skulle vara på plats, för det är det definitivt värt.

Samplitude 7 Professional har varit recenserat en gång redan i de första numren av Studio, att det är ett av de absolut bästa audio-programmen idag står det inget tvivel om, det låter helt underbart, och då är det många Pro-Tools, Logic användare som instämmer sedan de konverterat till den religion, mestadels i Tyskland som programmet kommer ifrån.

Deras room-simulator slår alla rekord och det är helt underbart att jobba med.

Där blir det hur många schkålar som helst.

Måste ha varit innan min tid som prenumerant. Synd att jag missat det, men Samplitude är värt att uppmärksammas mer än vad det gjorts. Får hoppas att Olsberg och grabbarna upprepar recensionen. 😛

Postat

Kan ju säga att de var lika lyriska de 😛 men det är ju klart att i brist om ämnen att skriva om så tycker jag nog att de kan ta upp det igen.

För er som vill prova finns en demo på: http://www.samplitude.com/de/v7_demo.htm

Postat

7:an har väl uppdaterats ett par gånger också om jag inte har fel. Tror jag sett 7.22 eller något sådant på deras websida. Och 8:an lär vara på gång. Olsberg, det här kan ni inte nonchalera... 🙂

Postat

Japp sista versionen är 7.22 men det ska komma en 7.23 och 8:an är släppt men det verkar mest vara den Tyska versionen, motorn är densamma med med nya kosmetiska inslag på FX delen samt en del förbättringar på midi-delen, jag avvaktar med att uppgradera till 8:an då jag trivs så bra med 7.22 och den funkar rock-solid, iofs intressant och se hur 7.23 kommer att vara men som jag fattat det är det mest buggfixar och en del mid-implementat som ska ha förbättrats.

Iaf är det helt klart outstanding som program.

Ytterligare feta schkålar för detta!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.