Jump to content
Annons

New Keepers - Promotion demo gratis!


Recommended Posts

Hallå.

Nu har jag plockat ihop en liten demo med dom bästa låtarna för att göra lite reklam. Skicka till skivbolag, ställen etc.

Vi har spelat in det helt själva i plugget där vi går. Tycker faktiskt det blir bättre när man sitter som ett kunnande band än en bra tekniker 😆

Hoppas ni gillar det!!

Tanka här:

http://www.gotlandssvets.se/edde/nkotw/NewKeepers-LPE.rar

www.myspace.com/nkotw

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter väldigt Mastodon inspirerat måste jag säga.

Jag hör att alla låtar har olika produktioner så alla kommentarer om mixen utgår ifrån låten - Rise Of The Lizzard King(då jag anser att den är bäst procuderad.)

Jag hör att ni vill ha mycket "fuzz" över gitarrerna och det funkar ibland men inte alla gånger, men i denna låt så är det nästan lagomt mycket, kanske lite mindre hade varit perfekt.

Men det finns ju nackdelar med mycket "fuzz", tex vissa lyssnare har väldigt svårt för det i det långa loppet(känner många som tycker att det låter allmänt illa), sen är det mer eller mindre omöjligt att lyssna på hög volym med det soundet.

Trummorna är grymt inspelade, helt galet bra ljud på dem samt en grym trumslagare har ni också. Det är inte många produktioner som lyckas få "tcchh'et" vid +12khz att låta bra, men ni har banne mig lyckats extremt bra.

Sångarn har grymt bra röst men det känns som att han försöker allt för mycket många gånger.

T.ex. i awrecktion så är det aaaallt för mycket svängande med tonen då det senare bara känns oseriöst, det kändes som någon typ av förolämpning nästan när man sitter och tycker att musiken är väldigt bra.

Sen är det allt för "intryckt" med sångmelodi ibland, det hade varit bättre om ni/han kunde delat ut lite sångmelodi över hela låtarna då det blir många sektioner som känns väldigt tomma utan sång.

Basen låter bra, kanske lite väl mycket grundtons-pumpande, samt är den inte direkt framträdande då gitarrerna har sådan mustig mitten.

Några sista meningar då, ni är ett par jävligt bra musiker och jag hoppas allt det bästa för er.

Rise Of The Lizzard King är jävligt bra och kommer garanterat stanna på min playlist ett bra tag framöver.

Men om något band skulle bli bättre av en liten "sell-out" så måste det vara ni.

"Har ni någonsin hört talas om Alternative Metal?" =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Några sista meningar då, ni är ett par jävligt bra musiker och jag hoppas allt det bästa för er.

Rise Of The Lizzard King är jävligt bra och kommer garanterat stanna på min playlist ett bra tag framöver.

Men om något band skulle bli bättre av en liten "sell-out" så måste det vara ni.

"Har ni någonsin hört talas om Alternative Metal?" =)

Tackar jätte mycket för din fantastiska recencion!

Allt du säger håller jag helt med om faktiskt. Och det är sånt som ska slipas på.

Jag var inte med vid inspleningen, så jag kanske kunde ändra något?

Nästa platta kommer hela bandet att spela in i replokan med bättre utrustning.

Och det kommer nog garanterat spränga dina örnon till orgasm.

Thx thx thx =)

bump vad tråkiga ni är.... 🙁

Hur kul har du varit mot alla andra som lägger ut låtar då? 🙁

Jag kom precis hit, så hur har jag haft tid? ^^

Redigerat av kingevilrolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...