magnuswallen (oregistrerad) Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Hej! Jag har förstått att det är ett externt ljudkort jag behöver till min laptop Dell 1,6 Ghz, 512 RAM för att slippa latency och få bättre ljudkvalité vid inspelning Har ni proffs på denna sida några tips på billiga bra ljudkort att investera i?
DieHard (oregistrerad) Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Hej! Jag har förstått att det är ett externt ljudkort jag behöver till min laptop Dell 1,6 Ghz, 512 RAM för att slippa latency och få bättre ljudkvalité vid inspelning Har ni proffs på denna sida några tips på billiga bra ljudkort att investera i? Men varför starta en ny tråd när du redan frågat det på din andra?? Ganska så onödigt 😆
hertingen Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Hej. Är inte så insatt i USB ljudkort, har du firewire så välj det istället. Ska vara bättre än USB. Sen beror det ju på hur många preamps du behöver. 2 är väl att rekomendera men du kan klara dig på 1 också. Beror på hur avancerat du behöver. Vet att det finns keyboards med inbyggt ljudkort och preamp också. Det kan ju vara smidigt om du även behöver ett keyboard. Kolla lite på www.musikborsen.se eller www.jam.se /Daniel
seniilbarn Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Hej! Jag har förstått att det är ett externt ljudkort jag behöver till min laptop Dell 1,6 Ghz, 512 RAM för att slippa latency och få bättre ljudkvalité vid inspelning Har ni proffs på denna sida några tips på billiga bra ljudkort att investera i? jag har just inhandlat ett EMU 0202 och testat de lite jag tycker det är superbt och lätt att ställa in. USB2, direct monitoring, mikrofon och line in o sen några out put finns att köpa på flera musikaffärer för 1000kr bra kvalité inget brus
Daniel H Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Ska du spela in gitarr så ta en titt på Line 6 toneport. Det använder jag.
Anders F Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Hur ser det ut med resten av prylarna för dig? Mikrofon, monitorer? Något av dessa paket kanske skulle vara något som passar
Linus Postat 6 maj 2008 Postat 6 maj 2008 Som jag svarade på ditt PM; jag skulle välja E-MU Tracker Pre eller Line6 TonePort UX2 i ditt läge.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.