Jump to content
Annons

Problem med processor!


Thome

Recommended Posts

Tjena!

Jag kan förgäves inte förstå varför bara ena staplen jobbar på min cpu-mätare, den går i botten lite då och då.

Jag har en macbook med 1.25 gb ram och 2 ghz intecore duo processor, logic pro 8.

hopas på hjälp, tack på förhand! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan bero på det, men jag vill inte stå som ansvarig för att rekommendera Leopard...

hehe okej 😲

Jag är lite skeptisk till leopard, hört att det kan krångla en del med logic och visa pluggar, plus att det är mer krävande av datorns kraft? kanske bara är bullshit, vad vet jag, inte alls hemampå leopard, det är bara vad jag har hört 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

För lite RAM också . . . dvs köp mer så kommer du vara gladare 1.25 räcker knappt ens åt systemet . . nåja

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela på andra sajter

För lite RAM också . . . dvs köp mer så kommer du vara gladare 1.25 räcker knappt ens åt systemet . . nåja

okej, ja det får bli det då : )

dock tycker ajg det är konstigt, för jag kan köra addictive drums utan problem, men om jag kör ett medföljande piano från logic så bottnar det, tycker att addictive borde ta med krävande?

men även om jag skaffar med RAM så löser det ju inte mitt precessorproblem : /

btw, tack för alal snabba svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

såg inte det... ja, det är lite för lite. 2 Gb minimum.

Jag passar på att fråga en dum fråga nu till er som kan detta med datorer. Om en dator har för lite RAM-minne, belastas CPU mer då? Samma sak åt andra hållet, avlastas CPU med mer RAM? Har inte koll på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Leo funkar väl bra när det gäller Logic eller? Jag tror att du helt enkelt inte har projekt som gör anspråk på processorns hela kapacitet. Hoppa över till Logicpro.se och ladda hem och kör det här testet (multicore benchmark test) så borde du se hur det ligger till med det.

http://logicpro.se/phpBB2/viewtopic.php?t=4253

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...