Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

T.ex. om jag har fotsteg inspelade som låter lika högt hela tiden och vill ha så att de sakta höjs så att de hörs som en person kommer närmare vad för effekt kan jag använda då?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
T.ex. om jag har fotsteg inspelade som låter lika högt hela tiden och vill ha så att de sakta höjs så att de hörs som en person kommer närmare vad för effekt kan jag använda då?

då slänger du på ett större reverb som avtar för ju närmre det är och automatiserar det.

Postat

då slänger du på ett större reverb som avtar för ju närmre det är och automatiserar det.

Prova också att slänga på ett lågpass-filter som öppnas upp gradvis.

raso (oregistrerad)
Postat

eller bara att du atomatiserar volymreglachet. 😉

Postat (redigerat)

Tack, men hur gör jag för att reverbet ska avta? Och automatiserar man?

Redigerat av illerrre
raso (oregistrerad)
Postat (redigerat)

beror på vilket DAW du använder. i cubase klickar du på W på tracket. sen spelar du upp ljudet och ändrar volymen som du vill ha den. ex. höjer volymreglachet samtidigt som det spelas upp. därefter tycker du på stop, klickar bort W och klickar i R.

Hoppas det varit till nån hjälp 😄

Redigerat av raso
Postat

Tycker att du har fått jätte bra tips här, tycker också att du kan läsa igenom manualen till ditt inspelningsprogram och reverb vad gäller automatisering och de olika reverbparametrarna

musik (oregistrerad)
Postat

I ditt inspelningsprogram du använder markerar du området i spåret det gäller och använder FADE IN.

Postat

Tycker att du har fått jätte bra tips här, tycker också att du kan läsa igenom manualen till ditt inspelningsprogram och reverb vad gäller automatisering och de olika reverbparametrarna

Jag har ingen manual till mitt inspelnignsprogram

Postat
I ditt inspelningsprogram du använder markerar du området i spåret det gäller och använder FADE IN.

Använder sonar LE och har ingen fade in där.

Postat

Om du nu har tappat bort den i en flytt eller liknande kan du maila till Cakewalk och be att dom skickar en ny Manual annars går den säkert att hämta från deras supportsida..Det är bara att registrera ditt sonar ex där ....

• 1 månad senare...
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Om du nu har tappat bort den i en flytt eller liknande kan du maila till Cakewalk och be att dom skickar en ny Manual annars går den säkert att hämta från deras supportsida..Det är bara att registrera ditt sonar ex där ....

Om det nu är en köpt eller nedladdad version på piratebay eller så. Den senare brukar nog inte ha manualer alltid. 😏

Redigerat av DieHard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.