Jump to content
Annons

Seriös fråga om Amerikat!

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Har inte hittat någon alls... nu när wwbw inte heller gör det.

Baja.

Nu när dollarn är på 5.95.

😆

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Baja.

😆

Jo dollarn är låg men det kostar en hel del införa saker med och glöm inte det. Sen blir det bara vanligare och vanligare att amerikanska företag kräver betalt i euro för oss här i europa eftersom de förlorar för mycket annars. Synd men vad ska man göra?

Postat

Baja.

😑

Jo dollarn är låg men det kostar en hel del införa saker med och glöm inte det. Sen blir det bara vanligare och vanligare att amerikanska företag kräver betalt i euro för oss här i europa eftersom de förlorar för mycket annars. Synd men vad ska man göra?

Varför skulle de förlora något om man betalar i dollar? De får ju lika mycket pengar ändå. Att det råkar kosta mindre kronor betyder ingenting. Dessutom blir växelkuren SEK-EURO-DOLLAR precis samma som SEK-DOLLAR.

Jag har handlat från flera av de stora amerikanska online-musikaffärerna och euro är aldrig något alternativ.

Det är riktigt tok-billigt att handla från USA nu. Men fastnar det i tullen så kan det bli dyrare.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har minst sagt svårt att hitta affärer som säljer till Sverige överhuvudtaget när det gäller Fender, men nu hittade jag en butik. Men är de roliga eller vad? Det står för det första att basen är tillverkad i MEXICO! Jag trodde det var Japan på den där Reissuemodellen av Mustang. Jag har aldrig sett någon annanstans att den skulle kunna vara Mexicotillverkad.

Men det som är ännu mer märkligt är "Coloration may vary". Hehe... på bilden är den röd. Den finns i röd eller vit. Kan de få för sig att skicka en vit om den är slut i rött? Ungefär som gör med tablasskydd om de inte finns i en viss nyans. Men nu handlar det ju ändå om en kapitalvara...tycker man.

Jag räknar med att paketet fastnar i tullen, svensk moms, tullavgift och hela konkarongen, men det är ändå nästan halva priset..

😑

:musik

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

? Vad hände

"Coloration may vary": kanske menar de att de inte kan lova Fiestaröd nyans på alla exemplar. Någon kan vara fisorange?

Redigerat av musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.