Mr Keys Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 (redigerat) Någon som har något bra tips på vart man hitta bra inspelade publikljud? Håller på med en låt, och vill ha publikljud i bakgrunden..... jättestor galen publik.....skrik, vissel, applåder osv osv........ Finns det någon platta med sånt att köpa?? I såna fall, vilken? Gratisgrejor att ladda hem på nätet kanske?? Någon som vet? Tacksam för all hjälp! 😎 Redigerat 18 oktober 2004 av Mr Keys
tordA Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 ännu bättre: spela låten inför en stor (jublande) publik mera live än så blir det inte 😎
Shadows Postat 18 oktober 2004 Postat 18 oktober 2004 Rippa det från nån liveskiva. De flesta brukar ha galen publik i början eller nånstans på skivan.
Mr Keys Postat 19 oktober 2004 Trådstartare Postat 19 oktober 2004 Det är sant....får rota runt lite....har ju faktiskt några liveskivor från Queen samt AC/DC.....där borde man ju kanske kunna hitta nått.... 🙂
Tilly Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 (redigerat) adda mig på MSN så ska du få mina samplingar på publik ljud,, kan höras i vissa låtar på www.soundclick.com/roha om du vill lyssna lite innan 😠 Andreas@teskidesign.com Redigerat 20 oktober 2004 av Roha
Snuda (oregistrerad) Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Ett skönt publikljud jag använde mig av var Soul intro/Chicken med Jaco...Klippte bara ut applåderna i slutet. blev väldigt snyggt faktiskt!
Linus Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 KLF samplade publikvrål från liveplattor med typ Rolling Stones
1up Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Minns ni TV-sändningen av FI:s möte när de sjöng den där sången om att män borde slitas i stycken? Jag samplade den publiken till en låt och nog har den en touché av galenskap i sig! PM:a för wav-filen. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.